החברה הדרום קוריאנית מצטרפת לרשימת החברות שזונחת את מטוסי הג׳מבו הארבע מנועיים לטיסות הארוכות שלהן.

בכוונת החברה להיפרד מעשרה מטוסי ה-A380-800 שברשותה בתוך חמש שנים. כמו כן, החברה תוציא משירות גם שישה מטוסים נוספים שיועברו לרשותה במסגרת המיזוג עם חברת התעופה הקוריאנית Asiana.

את מטוסי ה-747-8 שברשותה מתכוונת החברה להוציא משירות תוך עשור, כשהם כרגע בגיל ממוצע של כ-5 שנים בלבד.

ע״פ נתונים שניתן למצוא ברשת עולה כי מלבד לטיסות כשירות:

  • 6 מתוך 8 מטוסי 747-8 עומדים ללא שימוש כבר מתחילת 2020
  • 8 מתוך 9 מטוסי מטוסי A380-800 עומדים ללא שימוש כבר מתחילת 2020

החברה לא דיווחה על תוכניותיה לגרסאות המטען של ה-747 הכוללות שבעה מטוסי 747-8F וארבע מטוסי 747-400ER.

את מטוסי הנוסעים הענקיים יחליפו מטוסים רחבי גוף דו מנועיים. כרגע בשימוש החברה מטוסים רלוונטיים מהדגמים הבאים:

  • 30 מטוסי 777-300
  • 22 מטוסי A330-300
  • 14 מטוסי 777-200
  • 10 מטוסי 787-9 ועוד 2 בהזדמנה
  • 8 מטוסי A330-200
  • 1 מטוס 787-8 בהזמנה

חברת Korean Air הפעילה לישראל טיסות סדירות במטוסי 777, אך השהתה אותם בתחילת משבר הקורונה ולא חזרה לפעילות מאז.


Comments are closed.