מעדכון שפרסמה חברת התעופה הלאומית של דרום אפריקה עולה כי היא חוזרת לפעילות החל מתאריך ה-23 בספטמבר 2021.
החברה תחזור לפעילות לאחר כמעט שנתיים ללא פעילות וזאת לאור קשיים כלכליים אליהם נקלעה. הצלת החברה התאפשרה בזכות סיוע כלכלית של ממשלת דרום אפריקה.
בשלב ראשון תטוס החברה מיוהנסבורג ליעדים בעיקר באפריקה ביניהם קייפ טאון, גאנה, קונגו, זימבבוואה, זמביה ומוזמביק. בהמשך יתווספו יעדים נוספים בהתאם לדרישה.
ע״פ Ch-aviation, צי המטוסים של החברה יקטן משמעותית תחילה מ-44 מטוסים ל-6. החברה כבר החזירה מחנייה ארוכת טווח שני מטוסי A320 כהכנה לתחילה פעילותה בחודש ספטמבר.
עד כה החזיקה החברה צי מטוסים די מעניין, כאשר היא החזיקה בלא פחות מ-23 מטוסי A340 (מטוס 4 מנועי), בני כ-20 שנה. מדובר במטוסים יחסית מיושנים ומאוד לא יעילים ביחס ליורשיהם הדו מנועיים מהדור החדש.
למרות הקשיים הכלכליים שאליהם נקלעה החברה, עדיין מדובר בחברה בעלת דירוג 4 מתוך 5 כוכבים במדד Skytraxx, ציון יחסית מכובד.
באשר לישראל, נכון לעכשיו החברה לא פרסמה על תוכניותיה מחוץ לאפריקה. נקווה שבהמשך יחודשו הסכמי code share עם אל על אשר בוטלו בשנת 2017 ויאפשרו נגישות מורחבת מישראל ליעדים באפריקה.
אין ספק שמדובר בניסיון ליצור חברה מחודשת, קטנה ויעילה יותר. האם לדעתכם הניסיון יצלח?