חברת התעופה הלאומית של הפיליפינים מגישה בארה״ב בקשה לפשיטת רגל לפי סעיף 11 של פשיטות רגל. הסעיף למעשה מאפשר לחברה להמשיך את פעילותה ומטרתו לאפשר לה להתחיל תהליך של התייעלות. במקביל תגיש החברה בקשה דומה בפיליפינים.

בקשתה של החברה מגיעה בהמשך לחובות של כ-2 ביליון דולר אשר נגרם בין היתר מהשפעה קשה של מגפת הקורונה על החברה. את החוב מקווה החברה להחזיר באמצעות קיצוץ של כ-25% מהיקף הצי הקיים של החברה. זאת, לאחר קיצוץ של כ-35% מכוח העבודה בחברה מוקדם יותר השנה.

מוקדם יותר השנה הגישה החברה בקשה להחזרת מטוסי A350 ומטוסי 777-300ER חכורים לחברת ההשכרה, ככל הנראה כהכנה למהלך פשיטת הרגל והתייעלות החברה. מפתיע שהחברה בחרה להחזיר דווקא את מטוסי ה-A350 היעילים אנרגטית לעומת מטוסי ה-A330 היותר מיושנים שברשותה.

בגזרת מטוסים רחבי גוף, החזרת המטוסים המדוברים תשאיר את החברה עם 15 מטוסי A330-300 בגיל ממוצע של 7.5 שנים. כמו כן, בגזרת צרי הגוף תישאר החברה עם:

  • 7 מטוסי A320-200
  • 22 מטוסי A321-200
  • 8 מטוסי A321neo

פעילות בישראל

כבר בשנת 2018 עדכנה החברה עקרונית על נכונות להפעיל טיסות בקו תל אביב – מנילה. בשנת 2021 אף אמור היה להתחיל פעילות של הקו המדובר בין המדינות, בין היתר לטובת עובדים זרים של המדינה העובדים בישראל, אך גם להגדלת היקף התיירות בין המדינות. צמצום הצי של החברה והגשת הבקשה המדוברת מקטינים את הסיכוי להפעלת קו זה בעתיד הקרוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *