יחסי אלג׳יריה – מרוקו ממשיכים להסלים. מועצת הביטחון של אלג׳יריה החליטה על סגירת המרחב האווירי של המדינה בפני מטוסים מרוקאיים החל מיום 22.9.

מדובר בצעד נוסף בהסלמה בין המדינות בהמשך לניתוק היחסים ביניהן כבר בחודש אוגוסט השנה. אפילו ישראל הצליחה להשתרבב להצהרות הלוחמניות בין המדינות. ההחלטה האחרונה מבטלת את הכוונות של חברת התעופה הלאומית המרוקאית להפעיל קו טיסות מקזבלנקה לאלג׳יר.

חברת התעופה הלאומית של מרוקו, Royal Air Maroc (RAM) הודיעה כי להחלטה האלג׳יראית אין השפעות משמעותיות עליה. זאת, מלבד לטיסות לתורכיה, תוניס ומצרים.

כאשר מסתכלים על מפת היעדים של החברה מבינים כי אכן ההשפעה מצומצמת מאוד.

טיסות ממרקש – ניתן לראות שממרקש (בצהוב) מופעלות בעיקר טיסות ליעדים באירופה. יעדים אלו לא מושפעים מאיסור הטיסות דרך אלג׳יריה במזרח.

טיסות מקזבלנקה – מקזבלנקה מופעלות בנוסף לטיסות לאירופה טיסות גם ליעדים באפריקה. לרוב היעדים, אשר נמצאים בעיקר במערב אפריקה, ניתן להגיע ללא הארכת הטיסה משמעותית ע״י טיסה דרומה מבלי לעבור בשטח אלג׳יריה.

מפת יעדים מקזבלנקה

עם זאת, כפי שצוין, מספר יעדים קטן כן הושפעו מהמהלך. כך לדוגמא, טיסות חברת RAM לתוניס החל מיום 22.9 נאלצו לטוס מרחק גדול יותר על מנת להמנע מטיסות דרך השטח האווירי של אלג׳יריה. חשוב לציין שהשטח האווירי כולל גם את השטחים הימיים שבבעלותה של המדינה. עם זאת, עדיין לא מדובר בהארכה משמעותית של זמן הטיסה.

לדוגמא, בתמונות הבאות ניתן לראות את המסלול של טיסת AT572 של נושאת הדגל המרוקאית לפני ההחלטה (21.9) ולאחריה (25.9). 

טיסת AT570 מקזבלנקה לתוניס ביום 21.9
טיסת AT570 מקזבלנקה לתוניס ביום 21.9
טיסת AT570 מקזבלנקה לתוניס ביום 25.9
טיסת AT570 מקזבלנקה לתוניס ביום 25.9

כזכור, חברת התעופה הלאומית של מרוקו הכריזה כבר לפני מספר חודשים על כוונותיה להפעיל טיסות לישראל. כרגע ממתינים למועד הסדרת תהליך הנפקת ויזה לישראלים טרם התחלת פעילותה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *