אתר דירוג חברות התעופה Skytrax פרסם את מדד חברות התעופה הטובות ביותר לשנת 2021.  בפעם השישית (לא ברצף) זכתה בדירוג חברת Qatar Airways, המדורגת בציון המקיסמאלי של 5 כוכבים.

בנוסף זכתה החברה במדדי מחלקת העסקים הטובים ביותר, מושב מחלקת העסקים הטוב ביותר וחברת התעופה הטובה ביותר במזרח התיכון.

מחלקת עסקים במטוס 787 של Qatar Airways
מחלקת עסקים במטוס 787 של Qatar Airways

החברה מחזיקה בתואר בשנים 2019,  2017, 2015, 2012 ו-2011 כשהיא מתחרה עם קבוצה די קבועה של חברות על המקומות הראשונים. בשנים האחרונות חולקת החברה הקטארית באופן קבוע את המקום הראשון עם סינגפור איירליינס, קתאי פסיפיק ואמירייטס. 

במקומות שלאחריה הגיעו:

מקום שני – Singapore Airlines

מקום שלישי – ANA All Nippon Airways

מבין עשר חברות התעופה הטובות ביותר, מגיעות לישראל שלושה בלבד. החברות קתאי פסיפיק (מקום 6), היינאן (מקום 9),  ואייר פראנס (מקום 10).

תארים נוספים שחולקו

Saudi Arabian Airlines זכתה בתואר חברת התעופה שעשתה את השיפור המשמעותי ביותר בשנת 2021. ציון זה עומד בקנה אחד עם כוונותיה של החברה לפתח אסטרטגיית hub בשדה התעופה הבין לאומי בריאד. כמו כן, חולקו התארים הבאים:

צוות האוויר הטוב ביותר – Singapore Airlines

חברות התעופה הנקייה ביותר – ANA All Nippon Airways

חברת הלואו קוסט הטובה ביותר – Air Asia

חברת הלואו קוסט הטובה ביותר לטיסות ארוכות – Scoot (חברת בת של Singapore Airlines)

חברת התעופה עם מערכת הבידור הטובה ביותר לטיסות – Emirates 

טענות לגבי אמינות מדד Skytrax

עם זאת, חשוב להגיד כי לא פעם עלו טענות לגבי אמינות מדד אתר Skytrax.  אין ספק כי החברות שחולקות את המקום הראשון הן חברות מעולות שמספקות מוצר מעולה לצרכן. עם זאת, קרו מספר מקרים חריגים שהעלו ספקות לגבי המדד.

בין המקרים, הורדת ציון 5 כוכבים המקסימאלי שניתן לחברת Etihad האמירתית לאחר פרישה שלה מהשתתפות במדד. כמו כן, מתן הציון המקסימאלי לחברת Lufthansa לאחר מתן שירותי ייעוץ בתשלום של החברה המנהלת את אתר Skytrax.

המקרה הכי מעניין בעינינו הוא מתן ציון 3 כוכבים בלבד לחברת Turkish Airlines. מדובר בחברה בעלת צי מטוסים חדיש הפועלת משדה תעופה המתקדם בעולם. כמו כן, לחברה מחלקת עסקים שנחשבת מעולה. רק להשוואה, ציון 3 כוכבים מעמיד את החברה התורכית בשורה אחת עם חברות כמו Air Botswana האפריקאית אך גם לצד חברת אל על הישראלית.