עדכון (1.12) – חברת ITA Airways וחברת Airbus סיכמו סופית את עסקת הרכש של 27 מטוסים חדישים לצי של חברת התעופה הלאומי האיטלקית הצעירה. במקביל פרסמו החברות הדמייה של המטוסים החדשים בצביעת ITA Airways אשר טרם הולבשה על מטוסי החברה.

בהכרזה ציינה חברת Airbus כי המטוסים החדשים והיעילים יאפשרו חסכון של עד 25% בדלק ובפליטות מזהמים במטוס היעיל ביותר שנרכש (A220).

חברת ITA חתמה על מזכר הבנות עם חברת Airbus על רכישה של 27 מטוסים חדשים. מההסכם נראה כי החברה הלאומית החדשה החליטה למקד את בניית הצי העתידי שלה סביב יצרן מטוסים יחיד. ההסכם מוערך בכ-1.5 מיליארד אירו.

בגזרת רחבי הגוף סיכמו על עשרה מטוסי A330neo. בכך תצטרף ITA לרשימה יחסית מצומצמת של חברות המפעילות את המטוס החדיש. בגזרת צרי הגוף סיכמה החברה על רכישה של המטוסים הבאים:

  • 7 מטוסי A220 
  • 11 מטוסי A320neo 

ההסכם מעיד על תהליך של התחדשות הצי בחברה החדשה. נראה כי החברה מתעניינת במטוסים חדישים ויעילית אנרגטית אשר יאפשרו התייעלות משמעותית בצי המטוסים שלה. כמו כן, יציעו מוצר עדכני ללקוח. תהליכים כאלו נעדרו מאוד בתקופת פעילותה של אלאיטליה שפעלה עם צי מיושן יחסית שהציע שירות ירוד ללקוח.

החברה טרם עדכנה מי תהיה היצרנית של המושבים במטוסים, בין אם במחלקת תיירים או עסקים או אם תותקן מחלקת תיירים פרימיום. לכל אלה יהיו השפעה מהותית על הצעת הערך של החברה האיטלקית ללקוח.

במקביל, הודיעה כבר החברה על חכירה של 31 מטוסים נוספים לצי שלה מחברת Air Lease אשר תכלול  בין היתר 13 מטוסי A350-900 רחבי גוף חדישים.

כזכור, חברת התעופה החלה לפעול ביום 15.10, יום לאחר הפסקת פעילות החברה הלאומית הקודמת Alitalia. בתקופה הזו רכשה החברה החדשה מהחברה הנסגרת 52 מטוסים מהצי הקיים שלה. כמו כן, חברת ITA רכשה את המותג Alitalia, אך לבסוף בחרה שלא להשתמש בו.

האם לדעתכם מדובר בשינוי אמיתי או בעוד חברה שתסבול מהפסדים בטווח הרחוק?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *