בשורות טובות למטוס שייצורו אמורו להיפסק רשמית בחודש הבא. חברות התעופה הקטארית והבריטית מחזירות בהדרגה את מטוסי ה-A380 הארבע מנועיים שברשותן לשימוש.

שתי החברות, שקרקעו במהלך תקופה המגפה את מטוסי הענק החליטו לשלב אותם בלוח הטיסות שלהן.

חברת בריטיש, שכבר במהלך אוגוסט הראתה סימנים להחזרתו של הענק, תחזיר חמישה מהמטוסים לשימוש החל מחודש נובמבר. תחילה תשמיש את החברה בטיסות אירופאיות קצרות לפרנקפורט ומדריד, שיישמשו גם כטיסות כשירות. לאחר מכן ישרת המטוס בקוים למיאמי, דובאי, וארה״ב (דלאס ולוס אנג׳לס).

חברת קטאר תפעיל את המטוס תחילה בהיקף יותר מצומצם ללונדון ופריז. בהמשך תרחיב את פעילות המטוס ליעדים נוספים. המקרה של חברת קטאר שונה מעט היות והיא מחזירה את הענק לשימוש לאור אילוצים. זאת לאחר שהרגולוטור הקטארי קרקע 13 מטוסי A350 של החברה בעקבות טענות של החברה על התיישנות מואצת של גוף המטוס.

ההחזרה של המטוסים הקטארים מגיעה לאחר התבטאויות קשות למדי של מנכ״ל החברה כנגד השימוש במטוסי הסופרג׳מבו. המנכ״ל ציין בעבר כי רכישת המטוסים הייתה הטעות הכי גדולה שעשתה החברה.

חברת קטאר מחזיקה כיום 10 מטוסי A380 באחסון ו-53 מטוסי A350 מתוכם 18 לא בשימוש.  חברת בריטיש מחזיקה ב-12 מטוסי A380 שעד כה היו באחסון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *