עדכון (21.10): הממשלה התאילנדית פרסמה הערב רשימה של 45 מדינות מהן יוכלו להגיע תיירים מחוסנים לתאילנד, כולל מדינת ישראל. המשמעות היא שהחל מיום 1.11 תיירים ישראלים יוכלו לבקר בתאילנד בחופשיות, תחת הדרישה לבצע בדיקה אחת לפני הטיסה ובדיקה אחת בהגעה. 

מדובר בפתיחה רחבה יותר של המדינה ממה שהיה צפוי. מהצהרה של ראש ממשלת תאילנד מוקדם יותר החודש עלה כי הפתיחה הצפויה בנובמבר תאפשר כניסה של תיירים מחוסנים מ-10 מדינות בלבד המוגדרות בסיכון נמוך. בין המדינות צויינו ארה״ב, סין, סינגפור, גרמניה ובריטניה. עם זאת, ציין כי יש כוונה לפתוח את המדינה לתיירים ממדינות נוספות בתחילת דצמבר.

התיירים שיורשו להיכנס למדינה ידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית בהגעה למדינה ואחת נוספת יומיים לאחר ההגעה.

ברקע עומדת  ביקורת ציבורית גוברת בתאילנד על המהלך הצפוי לפתוח את המדינה לתיירים, במיוחד לאור העובדה שרק כשליש מהאוכלוסייה חוסנה נגד קורונה. אזרחי המדינה מביעים חשש מעלייה בתחלואה וכניסה של וריאנטים נוספים אשר לא יאפשרו למדינה חזרה לשגרה. מסקר שפורסם ע״י אוניברסיטה מקומית עולה כי לא פחות מ-60% מהנשאלים השיבו כי ההכרזה על פתיחת המדינה לתיירות מוקדמת מדי.

נראה כי נכון לעכשיו התיירים הישראלים יאלצו להסתפק ביעדים המצומצמים אליהם יכולים להגיע ללא בידוד מלא, כולל האיים פוקט וסאמוי. נקווה שישראל תכלל ברשימת המדינות הסופית או לחלופין תתווסף בעדכון הבא של המדינות בדצמבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *