חברת התעופה הלאומית האיטלקית החדשה ITA Airways הצטרפה באופן רשמי לברית חברות התעופה SkyTeam. בכך החליפה את קודמתה, חברת Alitalia הנסגרת אשר גם כן הייתה חברה באיחוד אך הפסיקה את פעילותה. יו״ר חברת ITA Airways אמר כי ההצטרפות לאיחוד הוא צעד טבעי עבור נושאת הדגל האיטלקית החדשה. 

בהודעה של SkyTeam על הצטרפותה של החברה החדשה הייתה הכרזה די משמעותית. הארגון למעשה הודיע כי הוא פועל לאפשר לחברי מועדון MilleMiglia של חברת אלאיטליה הנסגרת להמשיך להרוויח ולממש מיילים בטיסות של חברות תעופה באיחוד. זו הכרזה חשובה מאוד לנוסעים המתמידים של חברת Alitalia אשר לא הספיקו לממש את כל הנקודות שברשותם לפני סגירת המועדון. כזכור, חברת ITA Airways מציעה גם השוואת מעמד לבעלי מעמד בחברת אלאיטליה

חברת ITA Airways ואיחוד SkyTeam עובדים כעת לאפשר לחברי המועדון של חברת התעופה החדשה להנות מהטבות המגיעות להם בשדות התעופה השונים בהן פועל האיחוד.

הרחבת איחוד חברות התעופה Oneworld

במקביל, יו״ר איחוד חברות התעופה Oneworld שיתף כי האיחוד שואף להגדיל את מספר חברות התעופה באיחוד מה-14 הקיימות כיום. זאת במטרה לצמצמם את הפער בגודלו ביחס לאיחוד SkyTeam המונה 18 חברות תעופה ואיחוד Star alliance בו 26 חברות. בין החברות התעופה המרכזיות באיחוד ישנן American Airlines, חברת התעופה הגדולה בעולם, לצד מספר חברות איכותיות נוספות דוגמת Cathay Pacific, British Airways, Japan Airlines, Qatar Airways ואף חברת FIJI Airways האקזוטית יותר.

על פי יו״ר הארגון, Akbar Al Baker, שהוא גם מנכ״ל חברת התעופה Qatar Airways, חברת התעופה מקיימת מגעים עם מספר חברות על מנת להגדיל את האיחוד. המנכ״ל גם אינו פוסל הצטרפות של חברות תעופה מהמפרץ הפרסי למרות קרבתם הפיזית ו״התחרות״ על אותו קהל.

מהמידע שקיים עד כה, ישנו סיכוי גבוה להצטרפות של חברת Oman Air אשר פנתה באופן גלוי ומקיימת שיחות עם האיחוד במטרה להצטרף אליו. בזירה הזו אין תחרות גדולה שכן במפה האזורית חברת Saudia כבר חברה באיחוד Sky Team והחברות האמירתיות נכון לשעה בוחרות לשמר את האסטרטגיה שאינה כוללת הצטרפות לאיחוד בינ״ל.

מטוס 787 דרימליינר של חברת Oman Air
מטוס 787 דרימליינר של חברת Oman Air. האם היא תצטרף לאיחוד One World? תמונה:ויקימדיה

 חברה נוספת שעלתה כמועמדת להצטרף לאיחוד הינה חברת התעופה הצעירה Starlux הטיוואנית. החברה, שהוקמה בשנת 2018 מפעילה טיסות בעיקר באזור אסיה באמצעות מטוסי A321neo חדשים. בעתיד צפויה החברה לקבל מטוסי איירבאס מדגי A330neo ו-A350 אשר יאפשרו לה להפעיל טיסות לאירופה וצפון אמריקה. הצטרפות לאיחוד תעופה גלובאלי תהווה צעד משלים לפעילות בין לאומית זו. בזירה הטיוואנית ישנן החברה הלאומית China Airines אשר חברת באיחוד SkyTeam וחברת EVA Air המעולה שחברה באיחוד Star Alliance 

מטוס A321neo של חברת Starlux
מטוס A321neo של חברת Starlux. האם היא תצטרף לאיחוד Oneworld? תמונה:ויקימדיה

 

 
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *