חברת התעופה Emirates מכריזה באופן רשמי על תהליך שדרוג (retrofiting) של חלק מצי החברה, בדגש על התקנת מחלקה תיירים פרימיום במטוסי הבואינג 777 ואיירבאס A380. החברה כזכור, הכריזה באופן רשמי על כוונתה להתחיל להפעיל טיסות לישראל.

החברה האמירתית מצטרפת ל”טרנד” די באיחור אחרי שחברות תעופה רבות כבר התקינו במטוסיהן את אופציית הביניים הזו שבין מחלקת תיירים למחלקת עסקים.

המחלקה החדשה הוצגה בהופעת בכורה בתערוכת Dubai Air Show ויצא לנו לצלם אותה. אין ספק שגם כאן כהרגלה, חברת Emirates הלכה על הקו היוקרתי. המחלקת עוצבה בקו דומה לזו של מחלקת העסקים ומאופיינת בגווני בז׳ וחום מזמינים לצד עיטורי עץ מסביב לחלונות. במחלקה תותקן גם מערכת המולטימדיה המתקדמת של החברה שזכתה בפרס המערכת הטובה ביותר של אתר הדירוג Skytrax.

מחלקת תיירים פרימיום במטוסי A380 של אמירייטס. תמונה: חדשות תעופה

תהליך השדרוג, שיארוך כ-18 חודשים, יתמקד בהתקנת מחלקת תיירים פרימיום ב-105 מטוסים (53 מדגם 777 ו-52 מדגם A380). כמו כן, המחלקה החדשה תותקן כבר מראש ב-6 מטוסי A380 האחרונים שחברת Airbus תמסור לחברת Emirates. סה״כ, המחלקה החדשה תותקן ב-111 מטוסים.

לטובת השדרוג תסיר החברה 5 שורות של מושבי מחלקת תיירים במטוסי ה-777 הממוקמים בין מחלקת התיירים למחלקת עסקים. במקומם יותקנו 24 מושבי הפרימיום בקונפיגורצייה של 2-4-2. במטוס ה-A380 יותקנו 56 ממושבי הפרימיום בקדמת הקבינה המרכזית בקונפיגורצייה דומה.

שדרוג מחלקת העסקים במטוסי ה-777

במקביל הכריזה החברה גם על היתכנות לשדרוג מחלקת העסקים במטוס ה-777. השדרוג יכלול החלפת המושבים הקיימים ושינוי הקונפיגורציה ל-1-2-1, כך שלכל מושב יהיה גישה ישירה למעבר. כיום מטוסים אלו מצוידים במחלקת עסקים יוקרתית מאוד, אך בתצורה די צפופה של 2-3-2, בעידן שבו קונפיגורצייה של 1-2-1 הפכה לסטנדרט במחלקות עסקים מודרניות. 

מחלקת עסקים במטוסי 777 של חברת Emirates
מחלקת עסקים במטוסי 777 של חברת Emirates. יוקרתית אך צפופה

מחלקת העסקים המשודרגת של החברה הוצגה גם היא על גבי קבינת מטוסי ה-A380 בתערוכת Dubai Air Show, ויצא לנו לצלם גם אותה. גם כאן, מדובר במחלקת יוקרתית מאוד עם בר משקאות וטאבלט אישי לכל נוסע. ניתן לציין לחיוב שמדובר במושבים רחבים, נוחים ומזמינים, למרות הפרטיות הנמוכה יחסית.

מחלקת עסקים במטוס A380 של חברת Emirates
מחלקת עסקים במטוס A380 של חברת Emirates. תמונה: חדשות תעופה
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *