לחברות התעופה בעולם אינטרס מרכזי בעידוד התחסנות בקרב האוכלוסייה. קצב חיסון גבוה תורם להורדת אחוזי התחלואה ובהתאם מאפשר גידול פוטנציאלי בהיקף הטיסות שהחברה יכולה להפעיל, בכפוף כמובן למדיניות מקומית של ממשלות.

לאור זאת לא מפתיע לראות שחברות תעופה רבות בחרו במגוון שיטות, יצירתיות יותר או פחות, לעידוד התחסנות בקרב האוכלוסייה הכללית, ולא רק בקרב העובדים שלהם. אז מעבר לתמריצים הברורים מאליו של מענק כספי קטן, חלק מהחברות בחרו בשיטות הרבה יותר יצירתיות.

מי רוצה לטוס בחינם?

מספר חברות ביניהן Qantas, Virgin Australia ו-United חשבו לעצמן מה הדבר שאנשים הכי אוהבים לעשות. התשובה היא כמובן לטוס, ואם אפשר בחינם מה טוב. שתי החברות הציעו, כל אחת במתכונת קצת שונה, הגרלה בין נוסעים מחוסנים לטיסות בחינם.

Qantas, החברה הלאומית האוסטרלית, הציעה לא פחות משנה של טיסות ללא עלות לעשרה נוסעים מאושרים (ומחוסנים) אשר העלו את תעודת החיסון שלהם לאפליקציית החברה. הזדמנות טובה להכיר את אוסטרליה שכן בזמן המבצע המדינה הייתה כמעט סגורה לחלוטין.

החברה המתחרה Virgin Australia, יצאה גם היא בקמפיין שנקרא ״VA-X And Win״ לנוסעים מחוסנים. הפרס הגדול והמאוד מכובד יש לציין, היה מיליון נקודות לתכנית המועדון של החברה (Velocity). עוד הוגרלו 25 טיסות הלוך חזור במחלקת עסקים או 50 טיסות הלוך חזור במחלקת תיירים.

חברה United האמריקאית הגרילה גם היא טיסות זוגיות חינם לשנה לחמישה נוסעים.

חיסון במחלקת עסקים

היוזמה אולי האהובה עליי ביותר היא של חברת Austrian Airlines, בשיתוף עם הצלב האדום. החברה הלאומית האוסטרית הבינה שאם גם כך נגזר עליה לקרקע מטוסים, לפחות שישמשו למטרה טובה.

חברת אוסטריאן החליטה להקצות מטוס בואינג 777 כתחנת חיסון. 300 ״נוסעים״ הגיעו במהלך חודש נובמבר לשדה התעופה הבינ״ל של וינה. אותם אנשים הוסעו למטוס שהוקצה למשימה שם קיבלו את חיסון הקורונה. אמנם לא מדובר בחיסון כמות גדולה של אנשים, אבל בהחלט גימיק נחמד.

מטוס 777 של Austrian Airlines
מטוס 777 של Austrian Airlines

וחברת אוסטריאן לא הסתפקה בזה. מבין כל המתחסנים כחלק מהיוזמה הגרילה החברה 2 כרטיסי טיסה מוינה לניו יורק במתנה.

אישית הייתי שמח לקבל את החיסון במחלקת עסקים של מטוס 777. מה אתכם?

תעריף מיוחד למחוסנים

האחראית לעוד רעיון די מיוחד שנתקלנו בו היא חברת Indigo, חברת Low Cost הודית. במקום לתת פרס אחד ענק למספר קטן של זוכים, החליטה החברה להעניק הנחה גורפת לכל הלקוחות המחוסנים שלה.

החברה למעשה יצרה תעריף מיוחד בשם “Vaxi fare״. התעריף תקף לנוסעים מחוסנים בלבד והוא כולל 10% הנחה גורפת על כלל טיסות החברה לנוסעים מחוסנים.

במהלך חיפוש טיסה באתר החברה, היא מאפשרת לנוסע לסמן שהוא מחוסן, וכך יופיע לו התעריף הייחודי למחוסנים. כרגע המבצע פתוח לאזרחים הודים בלבד.

אז מה לדעתכם הרעיון הכי יצירתי ומיוחד? האם יוזמות כאלה לדעתכם באמת מגבירות את קצב ההתחסנות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *