אתר דירוג חברות התעופה Airlineratings.com מפרסם את רשימת 20 חברות התעופה הבטוחות ביותר לשנת 2022. החברות נבחרו מתוך רשימה של 385 חברות תעופה אותם מנטר האתר באמצעות מדדים שונים כמו ניתוח התרסקויות בחמש השנים האחרונות, תקלות חמורות במטוסים בשנתיים האחרונות, ביקורות בטיחות, גיל צי המטוסים ופרוטוקולים להתמודדות עם נגיף הקורונה.

למרות חשיבותו של המדד, חשוב להדגיש כי אמינותו טרם נבדקה על ידי גורם צד שלישי. כמו כן, אחת מהחברות המככבת בשלישייה הפותחת של המדד (Qatar Airways) הינה ספונסרית של האתר. הדברים הנ״ל לא בהכרח אומר שתוצאות המדד מוטות בהכרח, אך חשוב לומר זאת.

חברת Air New Zealand היא חברת התעופה הבטוחה ביותר לשנת 2022

במקום הראשון מבין החברות שנבדקו דורגה חברת התעופה הלאומית של ניו זילנד, Air New Zealand. בין היתר צוין כי החברה פועלת בתנאי מזג אוויר המאתגרים ביותר וכי היא מצטיינת בחדשות טכנולוגית. לחברת התעופה צי של 104 מטוסים בגיל ממוצע של 7.9 שנים, מתוכם 92 משמשים את החברה ו-12 נמצאים בחנייה ארוכת טווח.

החברה החליפה במקום הראשון את Qantas, החברה הלאומית של המדינה השכנה אוסטרליה, אשר ירדה למקום השביעי. אתר הדירוג ציין כי החברה האוסטרלית איבדה את ההובלה בשל תקלה בטיחותית חמורה בשדה התעופה פרת׳ שבאוסטרליה בשנת 2018. מטוס 737 של החברה נכנס למסלול המראה פעיל לאחר שנחת תוך סיכון התנגשות במטוס 737 אחר שהיה בתהליך המראה. 

9 חברות מתוך 20 טסות לישראל

 מבין 20 החברות הבטוחות ביותר, 9 חברות כבר טסות לישראל ועוד אחת (Emirates שבמקום ה-20) צפויה לנחות בישראל בקרוב. ברשימה המלאה נמצאות 3 חברות מהמזרח התיכון, 6 חברות אירופאיות, 5 אמריקאיות ו-6 מאזור אסיה והפאסיפיק.

להלן רשימת החברות: (החברות שטסות לישראל מסומנות בהדגשה)

  1. Air New Zealand
  2. Etihad Airways
  3. Qatar Airways
  4. Singapore Airlines
  5. TAP Air Portugal
  6. SAS
  7. Qantas
  8. Alaska Airlines
  9. EVA Air
  10. Virgin Australia/Atlantic
  11. Cathay Pacific Airways
  12. Hawaiian Airlines
  13. American Airlines
  14. Lufthansa/Swiss Group
  15. Finnair
  16. Air France/KLM Group
  17. British Airways
  18. Delta Air Lines
  19. United Airlines
  20. Emirates
מטוס 787 של אתיחד בצביעת Choose Japan
במקום השני : חברת Etihad מאיחוד האמירויות. תמונה: spotter.tlv

העורך הראשי של אתר הדירוג הדגיש כי ההבדל בדירוג בין 20 החברות קטן יחסית וכולן בלטו לטובה באופן יחסית דומה. כמו כן ציין הכתב כי תאונות קורות כל יום, ומטוסים רבים סובלים מתקלות. עם זאת, הדרך שבה צוות האוויר מתמודד עם תקלות אלו זה מה שייקבע האם מדובר בחברת תעופה בטוחה.

חברות הלואו קוסט הבטוחות ביותר

עוד פרסמה החברה רשימה של 10 חברות הלואו קוסט הבטוחות ביותר, מתוכן שלוש (איזיג׳ט, ריינאייר ווויז) מפעילות טיסות לישראל ונחשבות דומיננטיות למדי בנתב״ג. רשימת החברות פורסמה בסדר אלפביתי: (החברות שטסות לישראל מסומנות בהדגשה):

  1. Allegiant
  2. Easyjet
  3. Frontier
  4. Jetstar Group
  5. Jetblue
  6. Ryanair
  7. Vietjet
  8. Volaris
  9. Westjet
  10. Wizz
מטוס 737 של חברת Ryanair
חברת Ryanair, מבין 10 חברות התעופה הבטוחות ביותר. תמונה: ויקימדיה
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *