הדו״ח השנתי של רשות שדות התעופה ודו״ח הפעילות של רשות התעופה האזרחית מלמד על הגידול שחל בשנת 2021 בנתח השוק של שלוש חברות ה-Low Cost המובילות (ריינאייר, וויזאייר ואיזיג׳ט) בהשוואה לנתוני שנת 2019 ומלמד גם כי היה מהפך במיקום של שלושת החברות האלה בסיכום השנה. מהדו״ח עולה כי נתח השוק של חברות ה-lowcost גדל בכ22% בהשוואה ל-2019.

עוד עולה מהדו״ח כי נתח השוק של שלוש החברות בסיכום שנת 2021 היה 16.27% והן הטיסו 993,469 נוסעים. בשנת 2019, שהיתה השנה הטובה אי פעם בפעילות של נתב״ג, עמד נתח השוק של שלוש חברות אלה על 13.32% והן הטיסו 3,204,165 נוסעים. פי 3.22 יותר מאשר בשנת 2021.

חברות החסך בראש רשימת החברות הטסות מישראל

הדוח מלמד עוד כי חברת ריינאייר היתה חברת התעופה הזרה הפעילה ביותר בנתב״ג בשנת 2021. היא התייצבה במקום השני מבין כלל חברות התעופה, לאחר שבשנת 2019 היתה במקום השמיני. את המקום הראשון תפסה, כרגיל, חברת אלעל.

חברת וויז אייר, שבשנת 2019 היתה החברה הזרה הפעילה ביותר וניצבה במקום השני, ירדה בשנת 2021 למקום הששי.

חברת איזיג׳ט, חלוצת חברות ה-Low Cost בנמל בן גוריון היתה בשנת 2019 במקום השלישי בפעילות בנמל בן גוריון ובשנת 2021 ירדה למקום התשיעי.

מהדו״ח של רשות התעופה האזרחית עולה כי בשלושת החודשים האחרונים של השנה נרשמה האצה בתנועת הנוסעים המצרפית של אותן חברות וגידול בנתח השוק שלהן. זאת בשעה שחלק השוק המצרפי של חברות ה-Legacy ושאר חברות התעופה הזרות הפועלות בנתב״ג ירד בכעשרה אחוזים.

נתוני רשות שדות התעופה מלמדים כי נתח השוק של אל על בשנת 2021 עמד על כ-23 אחוזים מכלל הפעילות של הטיסות המסחריות בהשוואה לנתח שוק של 24.26% בשנת 2019. לעומת זאת מספר הנוסעים שהטיסה נחתך ב-75% ועמד על כ-1.4 מיליון.

ארה״ב מובילה במספר הטיסות

מהדוח עולה עוד כי בשנת 2019 היעד הראשון בטיסות בין ישראל לחו״ל היה טורקיה עם נתח שוק של 9,67%. עם זאת חשוב לציין כי חלק גדול מהנוסעים בקו זה המשיכו ליעדים שונים באירופה, אפריקה וצפון אמריקה. את המקום השני תפסה ארצות הברית עם נתח שוק של 7.6% ואחריה איטליה עם 6.37%. בסך הכל בשנת 2019 חלפו בנתב״ג בטיסות בינלאומיות (המראות ונחיתות) 24,035,865 נוסעים.

לעומת זאת בשנת 2021 חלפו בנתב״ג 6,088,107 נוסעים. זאת כאשר 16.19% מהם טסו בקו בין ישראל לארה״ב, 10.56% בקו לטורקיה ו-8,44 בקו בין ישראל ליוון.