אחרי כמעט שנתיים באחסון, חברת אל על תחזיר לשרות בהדרגה חלק מצי מטוסי הבואינג 777 שברשותה. כיום יש לחברה 6 מטוסים מדגם 777-200 בגיל ממוצע של 18.6 שנים. על פי התכנית רק ארבעה מטוסים יחזרו לשרות ואילו שני מטוסים כבר הועמדו למכירה. מבין הארבעה שיוחזרו, שלושה ישמשו לטיסות נוסעים ואחד לטיסות מטען.

כבר בימים אלה החלו טיסות כשירות לאחד המטוסים, 4X-ECD והוא מיועד, בתצורה הנוכחית, לבצע טיסות נוסעים לתאילנד (בנגקוק ופוקט). בשלב זה לא ידוע האם המטוס יצטרף או יחליף את צי מטוסי ה-787 דרימליינר של החברה שמשמש באופן בלעדי כיום לטיסות לתאילנד.

מטוס 777-200 של אל על שנושא את רישום 4X-ECD
מטוס 777-200 של אל על שנושא את רישום 4X-ECD. בקרוב חוזר לשירות. תמונה: עומר ברוידא

כמו כן, כבר בתקופה הקרובה יוחזר מטוס נוסף לשרות וישמש לטיסות מטען לאור הביקוש הגבוה לטיסות אלה והפוטנציאל הכלכלי הגלום בהן. חברת אל על תצטרף לרשימת חברות תעופה שמפעילות טיסות מטען בלבד במטוסי נוסעים.

שני מטוסי 777 נוספים מתוכננים לעבור תהליך שדרוג מלא (Retrofitting) לקראת הקיץ. כחלק מהשדרוג, כל פנים המטוס יוחלף ויעוצב בסגנון דומה לזה המתוקן במטוסי הדרימליינר של החברה ואולי אף יקבל עיצוב חדשני יותר. המשמעות היא שתותקן מחלקת תיירים פרימיום וכן מחלקת העסקים תקבל את המושבים המשודרגים ותצורה של 1-2-1 עם מעבר ישיר של כל נוסע למעבר.

כחלק מהתהליך תיפרד החברה באופן רשמי מהמחלקה הראשונה והמיושנת ששימשה את החברה בעבר במטוסי ה-777 ו-747, מה שיאפשר להוסיף מושבים נוספים במטוס. עוד יהיה מעניין לראות האם אל על תשמר את התצורה של 3-3-3 או תצטרף לחברות אחרות כמו אמריקן איירליינס שהתקינו מחלקות צפופות אך רווחיות יותר בתצורת 3-4-3.

כזכור, תכנית שדרוגם של מטוסי ה-777 תוכננה ותוקצבה לפני מספר שנים אך הוקפאה בעקבות מגפת הקורונה והשבתת צי מטוסי ה-777 של החברה. בימים אלה בוחנים החברה כיצד להפעיל את המטוסים היות ויש צורך להכשיר לכך טייסים שכן הטייסים שהפעילו את המטוסים בעבר כבר אינם רשאים להטיסם.

מחברת אל על אישרו את הפרטים.