נתוני סיכום שנת 2021 בשדה התעופה הבינלאומי רמון שליד אילת מלמדים על התרסקות בתנועה הבינלאומית וזינוק בתנועה הפנים ארצית, אף שזו רחוקה מאד מהנתונים שלפני עידן הקורונה וסגירת נמלי התעופה בתל אביב (שדה דב) ובאילת.

על פי הנתונים, בשנת 2021 עברו בטיסות בינלאומיות 4,800 נוסעים בלבד (המראות ונחיתות). זאת בהשוואה לנתוני 2020 שבה עברו בשדה 122,153 נוסעים (כולם בשלושת החודשים הראשונים של השנה) ושנת 2019 בה עברו בשדה 57,706 נוסעים בטיסות בינלאומיות.

כדאי לדעת שחלק גדול מהטסים בטיסות בינלאומיות היו תושבי אזור הדרום שניצלו את הפעילות של חברות החסך הזרות ויצאו לטייל ביעדים שונים באירופה במחירים מצחיקים.

הטיסות פנים ארציות מנתב״ג עלו, אך עדיין לא מספיק

בכל הקשור לפעילות הפנים ארצית, בעיקר מנתב״ג, הנתונים מלמדים אומנם על זינוק של 74% בהשוואה לנתוני שנת 2020, אבל הם רחוקים מאד מהנתונים שהיו לפני עידן הקורונה ולפני סגירתם של השדה בתל אביב ובאילת. זאת, גם בשל הסגרים וההגבלות שהיו על ענף התיירות בשנתיים האחרונות וגם משום שלא מעט ישראלים העדיפו להגיע לאילת בדרכים אחרות במקום להגיע לנתב״ג ולאחר מכן לנסוע משדה התעופה בתימנע לעיר הדרומית.

על פי הדוחות של שדה התעופה רמון בשנת 2021 טסו בקו בין תל אביב ואילת 634 אלף נוסעים בב-8,531 טיסות שהופעלו על ידי ארקיע וישראייר. בשנת 2020 טסו 364 אלף נוסעים, בשנת , 2019 , השנה בה החל לפעול שדה התעופה רמון ובה גם נסגר שדה התעופה באילת טסו 1.185 מליון נוסעים. פחות מאשר בשנת בשנת 2018 (1,417,00)  ובשנת 2017 טסו בקו ממרכז הארץ (הרוב משדה דב) מעל 1.4 מיליון נוסעים.

בשנה שעברה, 2021 היתה חברת ארקיע החברה הפעילה ביותר בקו ממרכז הארץ לדרום. על פי הדו״ח ארקיע הטיסה כ-58% אחוזים (57.98%) מהנוסעים ואילו ישראייר הטיסה 41.62%. עוד מספר זעום של נוסעים הגיעו במטוסים פרטיים. בשנת 2020 המצב היה הפוך. חברת ישראייר הטיסה 54.6% מהנוסעים וארקיע 44.63%.

בשנת 2019 ארקיע ממש שלטה בקו לאילת והטיסה 65.77% מהנוסעים בעוד ארקיע הטיסה 33.82% ואילו בשנת 2017 הנתח של ארקיע היה גבוה עוד יותר.  היא הטיסה 69.69 אחוזים מכלל הנוסעים לעומת 29.97% שהטיסה חברת ישראייר.

בקו לאילת מפעילות שתי החברות  סוגי מטוסים. ישראייר מפעילה מטוסי ATR72 וכן מטוסי אירבוס A320.  ארקיע מפעילה מטוסי אירבוס A321LR וכן מטוסי אמבראר E195. זאת בזמן שמטוסי ה-A321LR של ארקיע יכולים לטוס לטווח של מעל 7,0000 ק״מ, אך עדיין משמשים לטיסות הקצרות לאילת.