אחרי תאילנד שהודיעה ממש לפני כמה ימים על פתיחת המדינה לתיירים מחוסנים בחודש פברואר, החליטה ממשלת הפיליפינים על צעד דומה.

בהודעה רשמית של משרד התיירות הפיליפיני הודיעו שהמדינה תפתח למטיילים מחוסנים החל מה- 10.2.

ההחלטה לקבל תיירים מחוסנים התקבלה כבר לפני חודשים רבים, ויועדה במקור לדצמבר 2021, אך בגלל גל התחלואה העולמי שהביא עימו האומיקרון, נדחתה עד עתה.

פתיחת המדינה נועדה ראש ובראשונה להזניק את שוק התיירות הפיליפיני, שהיה בתנופה מרשימה בשנים האחרונות, לפני פרוץ נגיף הקורונה. 2021 הייתה שנה קשה במיוחד לענף, עם ירידה של כ- 83% ברווחים, וזה רק ממדינות אסיאתיות שכנות שפתחו את שעריהן יותר בקלות.

הפיליפינים היא מדינת איים בדרום מזרח אסיה עם חופים מרהיבים, ריזוטים חדשניים ואקלים טרופי וחמים שקורץ למטיילים לאורך כל עונות השנה. רבים הכתירו אותה כ”יורשת” של תאילנד- שידועה כמדינת האיים הפופולרית עם שוק כתיירות המשגשג באסיה. בכירים בממשל הפיליפיני לא איחרו לזהות את הפוטנציאל ולעודד את עסקי התיירות המקומיים לצאת במבצעים אטרקטיביים.

על חלק מאותם צעדים לרענון שוק התיירות הפיליפיני דיווחנו כאן לראשונה, והוא פתיחת קו הטיסות ישירות של חברת התעופה הלאומית, פיליפין איירליינס, לישראל החל מה-7 באפריל. הטיסות הראשונות כבר מוצעות למכירה החל ממחיר של 920$, המחיר הכי אטרקטיבי שקיים כרגע לטיסות לפיליפינים.

תנאי הכניסה למדינה

משרד התיירות הסיר את סיווג צבעי המדינות האסורות לכניסה, ובמקום מדינות “אדומות” או “צהובות” תותר כניסה לתיירים מחוסנים מכל 150 המדינות מהן הפיליפינים לא דורשת הנפקת ויזה, וביניהן גם ישראל.

מעבר להצגת אישור רשמי על חיסון מלא, נדרש יהיה להציג בדיקת קורונה שלילית של 48 שעות טרום מועד הטיסה, כרטיס טיסה חזור ודרכון בתוקף לפחות ל-6 חודשים.

הבידוד בן ה-5 ימים שהונהג במלוניות קורונה עד כה, יבוטל לאלתר החל מה- 10.2 והכניסה למדינה תותר באופן אוטומטי לכל התיירים המציגים תעודת חיסון ובדיקה שלילית.

כרגע לא תותר כניסה ללא-מחוסנים, איסור שלא תקף לילדים מתחת לגיל 18, מה שיכול להקל על הרבה משפחות בבחירת יעד החופשה הבא.

גל התחלואה בפליפינים אמנם מושפע גם הוא מהאומיקרון, ובמדינה שבה יש יותר מ-110 מיליון תושבים יש כ- 30 אלף מאומתים ביום, אך הפיזור הגאוגרפי בין האיים השונים מאפשר למשרד הבריאות המקומי לעקוב יותר בקלות אחר התפרצויות. מטיילים יכולים להעזר באתר הרשמי של משרד התיירות כדי לראות העדכונים באופן יומיומי באנגלית לגבי סיווג הערים והאזורים השונים.