חברת הלוקוסט איזיג׳ט השיקה אתמול קמפיין לגיוס של אלף טייסים במהלך חמש השנים הבאות. במקביל, נוכח הצפי לגידול במספר הנוסעים בעונת הקיץ הקרובה החלה החברה לגייס גם אנשי צוות אוויר. זאת כאשר המטרה היא לגייס 1,500 דיילים.

קמפיין גיוס הטייסים של איזיג׳ט הוא חלק ממאמצי החברה למצוא את הדור הבא של הטייסים. כחלק מהקמפיין תעודד החברה נשים לשקול קריירה בתא הטייס ובכך מבקשת לטפל בחוסר האיזון המגדרי בענף התעופה. טייסות רבות שהוסמכו לאחרונה צפויות להצטרף לשורות החברה בחודשים הקרובים בהם צפוי גידול בפעילותה.

במסגרת הקמפיין של החברה היא מציינת כי המועמדים יכולים לבוא מכל רקע, כלומר להיות בעלי מקצועות שונים או ללא מקצוע כלשהו. בדוגמאות שמפרסמת החברה היא מציגה בין היתר טייסת שהיא אם לילדים, טייס שהיה תקליטן בעברו ומדריך כושר. זאת כדי להדגיש שלכל אחד יש את היכולת להפוך את כישוריו ותשוקותיו כדי להפוך לטייס בחברה.

פרסומת של איזי ג׳ט לגיוס טייסים
הפרסומת של איזי ג׳ט לגיוס טייסים. ״הכירו את ארון – הוא טייס, ודיג׳יי״

לתכנית ההכשרה לטייסים של איזיג׳ט, שאורכת כשנתיים, מתקבלים מועמדים מגיל 18 ומעלה בעלי תעודת השכלה תיכונית בציון סופי C או ציון מקביל בלימודי מתמטיקה, מדעים ואנגלית. לא נדרש תואר אקדמי. לתכנית ההכשרה של החברה מתקבלים מועמדים עם נסיון טיסה מועט או ללא כל נסיון.

איזיג׳ט אינה מפרסמת את השכר של הטייסים, אולם נתונים המתפרסמים ברשתות החברתיות מציינים כי קצין ראשון בחברה מרוויח בין 54-58 אלף לירות שטרלינג בשנה (231-248 אלף שקלים), קצין ראשון ותיק משתכר בין 66-75 אלף ליש״ט (282-320 אלף שקלים ) וקברניט מרוויח בין 114-146 אלף ליש״ט (487-624 אלף שקלים) בשנה.

גיוס הטייסים של חברת איזיג׳ט הוא חלק קטן ממספר הטייסים שייהיו דרושים בעולם בשנים הבאות ובשני העשורים הבאים. על פי הערכות של חברת בואינג, עד שנת 2040 ייקלטו ברחבי העולם מעל 600 אלף טייסים חדשים ונתונים של חברת יונייטד מדברים על צורך בכ-35 אלף טייסים חדשים בעולם עד שנת 2025.

לדברי מנכ״ל יונייטד, סקוט קירבי, מחסור בטייסים עשוי למנוע מחברות התעופה להגיע ליעדים שלהם. על פי יונייטד, חברות התעופה ברחבי העולם זקוקות לכ-35 אלף טייסים חדשים עד שנת 2025. זאת בעיקר בשל קצב הפרישה של טייסים. בחברה מתכוונים להכשיר בעשור הקרוב כ-500 טייסים חדשים מדי שנה באמצעות האקדמיה לתעופה שהחברה פתחה באריזונה.

חברות תעופה גלובליות שרוצות לצמצם את עלויות התפעול מציעות לטייסים וותיקים חבילות פרישה מוקדמות כדי לגייס במקומם טייסים צעירים ששכרם ותנאי עבודתם זולים משמעותית. על פי פרסומים שונים חברת אמריקן איירליינס צופה כי בעשור הקרוב יצאו כמחצית מהטייסים שלה לגמלאות עם הגיעם לגיל 65 (גיל הפרישה הרשמי של טייס מסחרי) או בשל פרישה מוקדמת  והיא רוצה לגייס 3,000 טייסים חדשים כבר השנה. חברת דלתא מתכוונת לגייס מעל 100 טייסים חדשים מדי חודש וחברת יונייטד, בסיוע האקדמיה לתעופה שפתחה בשבוע שעבר באריזונה מקווה להכשיר כ-500 טייסים מדי שנה במהלך העשור הנוכחי.

יצרנית המטוסים בואינג מעריכה כי בשני העשורים הקרובים, כלומר עד שנת 2040 יהיו צורך בגיוסם של 612,000 טייסים חדשים לחברות התעופה ברחבי העולם. בחלוקה אזורית מדובר בצורך ב-130 אלף טייסים לחברות התעופה בצפון אמריקה, 115 אלף טייסים באירופה, 38 אלף טייסים באמריקה הלטינית, 19 אלף טייסים באפריקה, 54 אלף טייסים במזרח התיכון , 25 אלף טייסים ברוסיה, 123 אלף טייסים בסין ועוד 108 אלף טייסים באסיה והפסיפיק. נתונים אלה מתבססים על תחזית הגידול במספר המטוסים בעלי 30 מושבים ויותר.

נתון מעניין שסיפקה יונייטד בשנה שעברה הוא הרצון שלה להגדיל משמעותית את מספר הטייסים שאינם ׳גברים לבנים׳. כיום רק 7% מ-12 אלף טייסי החברה הן נשים וכ-13 אחוזים הם גברים לא לבנים.