מזה זמן רב שחברת התעופה הספרדית אייר אירופה נמצאת בהפסדים כבדים. נכון לשעה יש לחברה חוב של 600 מיליון יורו, כאשר היא צריכה סיוע של לכל הפחות 200 מיליון יורו לפני חודש יולי בכדי להימנע מתהליך של פשיטת רגל. זאת אחרי שכבר קיבלה סיוע של 475 מיליון יורו ממשלת ספרד בצורת הלוואה עד שנת 2024.

עד חודש דצמבר התקיימו עוד מגעים לרכישת אייר אירופה ע״י קבוצת IAG המחזיקה בחברת איבריה. בחודש דצמבר הודיעו שתי הקבוצות יחד באופן רשמי על הפסקת המגעים. עם זאת, עולים דיווחים חדשים על המשך שיחות המו״מ בין הצדדים בימים האחרונים. אם אכן יבשילו התנאים, החברות יצטרכו להתמודד עם מכשול נוסף בדמות הארגון לעידוד תחרות של האיחוד האירופי שכבר ציין בעבר כי האיחוד עלול להקטין את התחרות בשוק התעופה הספרדי.

נראה שלמרות הסיוע שכבר השקיעה ממשלת ספרד היא נשארת מחויבת לקיום החברה ופתרון המשבר הכלכלי אליה נקלעה. בתוך כך מתכוונת להמשיך לסייע בקיומה כנכס אסטרטגי למדינה, זאת לפחות על פי הצהרה של שרת הכלכלה. דיווחים שונים מעידים אף על כוונת הממשלה לרכוש עד 40% מהאחזקה בחברה.

אנליסטים העריכו שהחברה נקלעה למצב הזה לאור מחירי הדלק המאמירים ותנועת נוסעים דלה. עם זאת, חשוב לציין כי ספרד הייתה מבין המדינות עם תנאי הכניסה מקלים אשר אפשרה כניסה תיירים באופן רציף למדי גם בתקופות של עלייה חדה ברמות התחלואה.

האם לדעתכם נכון שיהיה מיזוג בין החברות איבריה ואייר אירופה לחברת תעופה לאומית אחת גדולה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *