שתי חברות האולטרא Low Cost האמריקאיות ספיריט (Spirit) ופרונטיר (Frontier) הודיעו על מיזוג. החברה המאוחדת תהיה חברת התעופה החמישית בגודלה בארצות הברית אחרי דלתא, אמריקן אירליינס, יונייטד וסאות׳ווסט איירליינס.

שתי החברות הודיעו על כך אתמול וציינו כי ההסכם הסופי אמור להחתם במחצית השניה של 2022. בהתאם להסכם, 51.5% אחוזים ממניות החברה החדשה יהיו בידי בעלי המניות של חברת פרונטייר והשאר בידי בעלי המניות של ספיריט.

לשתי החברות צי מטוסים שכולו על טהרת מטוסים צרי גוף של היצרנית האירופאית איירבוס. אלה כוללים דגמי A320, A319 ו-A321. יחד, הצי הראשוני של שתי החברות יכלול 286 מטוסים. זאת כאשר על פי תכנית ההתרחבות של שתי החברות בתוך 4 שנים יגדל צי המטוסים של החברה המשותפת ל-493 מטוסים.

בהצהרה משותפת הדגישו החברות כי המיזוג יביא לחסכון שנתי של כמיליארד דולר בהוצאות. עם זאת הם הרגיעו את העובדים והבטיחו כי לא יהיו קיצוצים בכח אדם. להיפך, הם ציינו כי בעקבות הגידול המתוכנן הן צופות גידול של כעשרת אלפים משרות עד שנת 2026.

ספיריט היא חברת האולטרא Low Cost המובילה בארה״ב. היא הוקמה בשנת 1980 אך החלה לפעולה כעשר שנים מאוחר יותר. החברה מבצעת מדי יום כ-500 טיסות ל-57 יעדים בהם החוף המזרחי של ארצות הברית, הקריביים, מקסיקו וגם דרום אמריקה עם קווים לאקוודור וקולומביה.

חברת פרונטיר הוקמה בשנת 1994 ובסיס האם שלה הוא בדנבר, קולורדו. היא טסה לכמאה יעדים בארצות הברית ועוד 31 יעדים בינלאומיים. החברה מאמינה כי ״השמיים שייכים לכולם״ ולכן היא מביעה את מחויבותה למשפחות ומציעה, מעבר לתעריפים מוזלים במיוחד, גם אפשרות לילדים מתחת לגיל 14 לטוס בחינם באמצעות מועדון Discount Den של חברת התעופה בטיסות נבחרות.

תמונה: Alan Wilson

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *