ממשלת איטליה החליטה באופן רשמי להפריט את חברת התעופה ITA, שקמה בעקבות קריסתה של חברת התעופה אליטליה. כיום הממשלה האיטלקית מחזיקה ב-100% ממניות החברה והיא שואפת לוותר על השליטה ולהחזיק במניות מיעוט.

שר האוצר של איטליה, דניאל פרנקו, מסר במסיבת עיתונאים כי הממשלה החליטה לחפש שותף שירכוש את מניות החברה. לדבריו, הממשלה נתנה אור ירוק  לתהליך אולם לא נקבע לוח זמנים.

על פי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, שוויה של חברת התעופה מוערך ב-1.2-1.4 מליארד אירו. זאת לאחר שממשלת איטליה הזרימה כ-700 מיליון אירו כדי להקים את החברה בשנה שעברה. בנוסף הממשלה אמורה להשקיע סכום נוסף של כ-400 מיליון אירו עד סוף החודש הבא, אולם סכום זה לא יוזרם לחברה אם היא תימכר למשקיעים.

שר האוצר האיטלקי לא ציין חברה או גוף כלשהו שמעוניין ברכישת חברת התעופה. עם זאת, בשבועות האחרונים פורסם כי תאגיד לופטהנזה וחברת הספנות MSC חתמו על הסכם ראשוני לקיום מו״מ  לרכישת רוב האחזקה בחברת התעופה הלאומית של איטליה במסגרת זמן של 90 יום.

חברת ITA הוקמה על יסודות חברת אליטליה ובסיסה הוא בנמל התעופה של רומא. לחברה 55 מטוסים והיא טסה ל-57 יעדים, בהם גם ישראל.

וברגע אופטימי קטן של חברת ITA, השבוע בישרה החברה על סיום קורס הקברניטים הראשון של החברה בו הוכשרה לראשונה גם קברניטה, פרנצ׳סקה לונגהי. זהו הקורס הראשון לקברניטים שמתקיים ב-ITA כאשר קודמתה, חברת אליטליה, לא הכשירה קברניטים במשך 10 שנים.

קורס קברניטים של חברת ITA Airways
קורס קברניטים של חברת ITA Airways