חברת אייר פראנס פותחת הקיץ קו טיסות ישיר בין נמל התעופה של פאריז שארל דה גול (CDG) לקוויבק סיטי (YQB). קו זה נשלט עד כה ע״י חברת התעופה איר טרנסאט הקנדית.  במהלך האביב והקיץ תפעיל חברת אייר פראנס טיסות לארבעה ערים בקנדה: טורונטו, מונטריאול, ונקובר וקוויבק סיטי.

לפני שבוע פרסמנו כי אייר קנדה תשוב לפעול בקו לישראל בחודש מרץ עם טיסות לטורנטו ולאחר מכן בחודש מאי תפעיל גם בקו הישיר למונטריאול. בענף התיירות אומרים כי עם פתיחתה של קנדה לתיירות נכנסת נראה כי הקיץ תהיה תנועה ערה של תיירים למדינה.

על פי התכנית של אייר פראנס, החל מה-17 במאי היא תפעיל 3 טיסות שבועיות ישירות מפאריז לנמל התעופה הבינלאומי ז’אן לסאז’ בקוויבק סיטי (YQB). הטיסות יהיו בימים שלישי, חמישי ושבת. תיירים שירצו לטוס לקוויבק יוכלו לשלב בטיול את כל אחד מהיעדים האחרים אליהם טסה החברה.

לטובת הטיסות הקצתה החברה מטוסי איירבוס A330-200 בהם מותקנות המחלקות החדשות של החברה. במטוס מותקנים 224 מושבים בשלוש מחלקות שירות (167 תיירים, 21 בפרימיום ו-36 בעסקים). במחלקת העסקים ניתן למצוא מושבי מיטה ובמחלקת הפרימיום את מושבי הפרימיום החדשים והאיכותיים של החברה הצרפתית.

מחלקתת תיירים פרימיום החדשה של אייר פראנס במטוסי A330-200
מחלקתת תיירים פרימיום החדשה של אייר פראנס במטוסי A330-200

עם כניסתה של אייר פראנס, החברה בברית התעופה SkyTeam , לטיסות ישירות בין פאריז וקוויבק סיטי היא תתחרה ראש בראש מול חברת אייר טרנסאט שהיתה בלעדית בקו זה משנת 2011 ועד תחילת משבר הקורונה בשנת 2020. אייר טרנסאט אמורה לשוב ולפעול בקו בין שתי הערים בחודש אפריל עם טיסה שבועית אחת ומחודש יוני תעבור לשלוש טיסות שבועיות במטוס איירבוס A321Neo.