יצרנית המטוסים האירופאית איירבוס צופה כי עד שנת 2040 יהיה צורך ב-39,000 אלף מטוסים חדשים ברחבי העולם. מדובר במטוסי נוסעים ומטען. חלק מהמטוסים החדשים  יחליפו כאלה שייצאו משרות ואחרים יתמכו בגידול הצפוי בתנועת הנוסעים והמטענים.

על פי הערכות אירבוס, כפי שהוצגו אתמול בסלון האווירי בסינגפור, מטוסים רבים יוצאו משירות בכדי להחליפם במטוסים עם טכנולוגיות חדשות שנחשבים יעילים יותר, כמו כן כאלה שמונעים בדלק חליפי בר קיימא.

מתוך 39 אלף המטוסים החדשים איירבוס מעריכה כי קרוב ל-18 אלף מטוסים ירכשו על ידי חברות באזור אסיה-פסיפיק, אזור בו חיים כ-55% מאוכלוסיית העולם. בהקשר זה צוין כי מדינות כמו סין והודו וכן כלכלות מתעוררות כמו ויאטנם ואינדונזיה יהוו מנוע משמעותי בצמיחה בביקוש. הערכה היא כי עד שנת 2040 יהיו גידול שנתי של 5.3% בתנועת הנוסעים וגידול 3.6% בתנועת המטענים באזורים אלה. כשסה״כ, הצפי הוא להכפלת הביקוש בטיסות מטען באזור.

נתונים אלה מגיעים מיד לאחר שחברת איירבוס השיקה את גרסאת המטען למטוס ה-A350 שיהווה תחרות לבואינג ששולטת בתחום. מאז השקת גרסא זו כבר הספיקה החברה לצבור הזמנות והתעניינות במטוס ממספר לקוחות ביניהם סינגפור איירליינס, אייר פראנס וחברות השכרת מטוסים.

אירבוס צופה עוד כי כ-77.5% מהמטוסים שיוכנסו לשרות עד 2040 באזור אסיה-פסיפיק יהיו מטוסים צרי גוף ממשפחת מטוסי ה-A220 ו-A320.

״אנחנו רואים התאוששות עולמית בתעבורה האווירית וככל שתהיה הקלה בהגבלות הנסיעה כך ישוב אזור אסיה-פסיפיק להיות גורם משפיע בעולם,״ מסר כריסטיאן שרר, המנהל המסחרי הראשי של החברה.

יצוין כי לפני מספר חודשים פירסמה בואינג את התחזית שלה לגבי הגידול הצפוי במטוסים חדשים עד שנת 2030. על פי הערכת יצרנית המטוסים האמריקאית הצפי הוא לתוספת של 19 אלף מטוסים עד סוף העשור הנוכחי ולתוספת של כ-43 אלף מטוסים עד שנת 2040.

מדובר בגידול במספרים ביחס להערכות של החברה משנה שעברה ככל הנראה נוכח תחילת מגמת ההתאוששות בתעבורה האווירית.