מינהל התעופה האמריקאי (FAA) הודיע לחברת בואינג כי עם חידוש אספקת מטוסי בואינג 787 דרימליינר, המינהל יבצע בדיקות סופיות בכל מטוס ומטוס לפני שיקבל תעודת כשירות אוויר שמאשרת למטוס להסיע נוסעים.

עד כה, הסמכות להנפיק תעודת כשירות למטוס הואצלה מהמינהל ליצרנית המטוס באופן שוטף. אולם בשל בעיות איכות שהתגלו במהלך ייצורו מטוסי 787, החליט מינהל התעופה למנוע את הסמכות הזו מחברת בואינג.

היומון סיאטל טיימס מדווח כי המשמעות של המהלך היא שתעודות כושר אוויר למטוס יונפקו ע״י מנהל התעופה האמריקאי, בדומה לתהליך שנעשה עם מטוסי הבואינג 737MAX שקורקעו בשנת 2019 לאחר שתי תאונות קטלניות.

מאז שארגון ה-FAA אישר להחזיר את מטוסי ה-MAX לשרות בחודש דצמבר 2020, לאחר תיקון מערכות בקרת הטיסה שגרמו להתרסקות, בדק המינהל כל אחד מהמטוסים באופן אישי לפני מסירתו.

בסתיו 2020 התגלו לראשונה פגמי ייצור במטוס ה-787, כולל מרווחים קטנים בחיבורים מבניים. מאז חודש אוקטובר 2020 מסרה חברת בואינג רק 14 מטוסי דרימליינר ועל פי הסיאטל טיימס כ-110 מטוסים עומדים וממתינים לתיקון הפגמים. חברת בואינג העריכה לפני חודש כי עלות עצירת המשלוחים מייקרת אותם בכ-5.5 מיליארד דולר.

מטוסי ה-MAX וה-787 הם מטוסי הנוסעים שבואינג מקווה להשיג עבורם את שיעורי הייצור והאספקה ​​הגבוהים ביותר שלה. ברגע שה-FAA תאפשר לחדש את המשלוחים של הדרימליינר, צפויה האטה גדולה באספקת המטוסים בשל הצורך בבדיקה אישית לכל מטוס. רק לפני שבועיים דווח כי תחילת האספקה הצפויה של 43 מטוסי 787 לחברת אמריקן איירליינס ידחו מחודש ינואר 2023 לרבעון הרביעי של אותה שנה.