השבוע הודיעה חברת אמירייטס, המחזיקה בצי הגדול ביותר של מטוסי אירבוס A380, על הוספת טיסה יומית נוספת בדגם זה לאוסטרליה. במקביל הודיעה יצרנית המטוס איירבוס על כוונתה לבצע בחודש יוני מכירה פומבית באמירויות במסגרתה תמכור כ-500 חלקים מאחד מהמטוסים הראשונים שייוצרו מדגם זה שנושא את מספר הרישום A6-EDB.

הכינו את הארנקים

המטוס המדובר נמסר לחברת אמירייטס בחודש אפריל 2008 ובעת מסירתו הותקנו בו 3 מחלקות עם 489 מושבים. 390 מושבים במחלקת תיירים, 76 מושבים במחלקת עסקים ועוד 14 מושבים במחלקה ראשונה. במשך חייו הוא ביצע 5,699 מחזורי טיסה וטס 46,917 שעות.

על פי התכנית, המכירה הפומבית תיערך בין התאריכים 23-25 ביוני ותאפשר לקהל החובבים הזדמנות לרכוש חתיכת היסטוריה. הפריטים שיימכרו נבחרו בשל העניין הטכנולוגי והאסתטי שלהם.

על פי פרסום באתר ARGS יוצעו למכירה מנורות, סורגים, מדרגות, מעקות, עגלות מזון, מושבים ואפילו חבל מילוט מהקוקפיט. רוב הפריטים יוצעו למכירה במהלך האירוע, הן באופן אישי והן ברכישה מרחוק.

על פי הפרסום מרבית ההכנסות יועברו לקרן איירבוס שמסייעת במימון יוזמות הומניטריות וחלק ייתרמו לעמותת AIRitage הפועלת להגנה על מורשת התעופה. את המכירה יבצע בית המכירות של Marc Labarbe שבין השאר ביצע בשנת 2007 מכירה פומבית של כאלף פריטים מקוריים של מטוס קונקורד.