חברת Tata ההודית בצעד ראשון מאז שרכשה את חברת Air India מממשלת הודו. בשבועות האחרונים החלה החברה בשיחות להזמנת מטוסים עתידית עבור חברת התעופה. ע״פי דיווחים, החברה החלה בשיחות ראשוניות עם שתי יצרניות המטוסים וכן עם חברות להשכרת מטוסים. כרגע במוקד השיחות מטוסי הדגל של שתי היצרניות: בואינג דרימליינר 787-9 וכן A350-900 של חברת איירבוס. עלות חידוש צי המטוסים מוערכת בכמיליארד דולר.

בחודש שעבר הושלמה באופן רשמי ההפרטה של חברת אייר אינדיה, החברה הלאומית של הודו אחרי כמעט 70 שנה בבעלות ממשלתית בעסקה כוללת של כ-2.4 מיליארד דולר. כעת עומד בפני ההנהלה החדשה של החברה האתגר לרענן ולשדרג את צי המטוסים של החברה כמו גם את רמת השירות בטיסות החברה. מנהלי חברת Tata הדגישו כמעט מהיום הראשון שבכוונתם להפוך את החברה לאחת מהמובילות בתחום התעופה המסחרית. שדרוג צי המטוסים והשירות בטיסה יהיו אלמנטים חשוב בדרך להשגת היעד המאתגר, כשכיום אייר אינדיה לא ידועה לטובה בשניהם.

כיום מחזיקה החברה צי מעורב של מטוסי איירבוס ובואינג הכולל 123 מטוסים, מהם 82 בשירות פעיל בגיל ממוצע של 10 שנים. בגזרת המטוסים צרי הגוף מחזיקה החברה מטוסי איירבוס A319 (20 מטוסים), A320 (36 מטוסים) ו-A321 (20 מטוסים). בגזרת רחבי הגוף מחזיקה החברה מטוסי בואינג מדגמי 747 (4 מטוסים שלא נמצאים בפעילות), 777 (16 מטוסים) ומטוסי 787 דרימליינר (27 מטוסים).