חברת הלואו קוסט וויזאייר מציעה לפליטים אוקראינים מאה אלף כרטיסי טיסה ללא עלות בכל הטיסות שלה ביבשת אירופה. מדובר בטיסות שיוצאות ממדינות הגובלות באוקראינה (פולין, סלובקיה, הונגריה ורומניה).

״ליבנו עם העם האוקראיני ואנחנו מחויבים לסייע לכמה שיותר פליטים להגיע למקום בטוח,״ אמר אתמול מנכ״ל וויזאייר, יוזף וואראדי והוסיף כי החברה הוסיפה טיסות וגם מציעה טיסות חילוץ בתעריפים מיוחדים. ״אנשינו ברחבי הרשת עושים מאמצים כדי לסייע לפליטים ונשמח לספק להם טיסה בטוחה ומסבירת פנים״ הוסיף.

בהקשר זה, נרשמה ביקורת רבה ברשתות החברתיות על חברות חסך אחרות כמו ריינאייר. גולשים מאוקראינה תקפו את החברה על התעלמותה מהמצב באוקראינה והמשך התנהלות רגילה בערוצי השיווק השונים שלהם. חלק מהגולשים אף האשימו את ריינאייר בכך שניצלה את אוקראינה כל עוד הייתה רווחית אך מתעלמת כעת ממצוקתם. אחרים הציעו לחברה ללמוד מוייז ולהעניק טיסות מוזלות לפליטים.

פליטים שיבקשו להזמין טיסות מנמלי תעופה הגובלים עם אוקראינה יידרשו למסור מספר דרכון או מספר תעודת זהות אוקראינית ולהציג את המסמכים האלה בעת ביצוע הצ׳ק אין.

את ההזמנות ניתן לבצע באתר החברה בלינק הבא.

החברה הוסיפה כי היא  תציע גם טיסות חילוץ לתושבי אוקראינה שתקועים במקומות אחרים, למעט איחוד האמירויות, איסלנד והאיים הקנריים. טיסות חילוץ אלה יהיו במחיר 29.99 יורו. באשר ליעדים כמו איחוד האמירויות, איסלנד והאיים הקנריים הטיסות יהיו בעלות של 69.99 יורו. הטיסות יהיו זמינות במהלך חודש מרץ.