שר החוץ האוקראיני בתגובה זועמת על חברת אל על בחשבון הטוויטר שלו. השר, דמיטרי קולבה, כתב בחשבונו כי אל על מקבלת תשלומים באמצעות מערכת הבנקאות הרוסית ׳מיר׳ שלמעשה מאפשרת להימנע מהטלת סנקציות. במילים אחרות, טען כי אל על פועלת בדרך לא מוסרית ופוגעת ביחסי ישראל ואוקראינה. וכאילו זה לא מספיק הוסיף ורשם כי החברה חוגגת  על דם אזרחי אוקראינה שנהרגים במלחמה.

לדבריו, כפי שכתב בחשבון הטוויטר: ״בזמן שהעולם מטיל סנקציות על רוסיה בעקבות מעשיה הברבריים, יש כאלה המעדיפים להרוויח כסף הספוג בדם אוקראיני.״

זעמו של שר החוץ האוקראיני התפרץ, בין השאר, בשל העובדה שבעוד מרבית מדינות מערב אירופה הפסיקו את כל הקשרים שלהם עם רוסיה וסגרו את המרחב האווירי שלהם בפני טיסות של חברות התעופה הרוסיות, חברת אל על ממשיכה לבצע טיסות לרוסיה ועד היום גם חברת אירופלוט הרוסית הפעילה טיסות בקו בין מוסקבה ותל אביב.

זמן קצר לאחר הציוץ של קולבה, מיהרה חברת אל על להוציא הודעת הכחשה, בעברית ובאנגלית כמו גם צילום מסך מאתר אל על ברוסית בו נאמר כי החברה אינה מכבדת תשלומים דרך מערכת הבנקאות ׳מיר׳.

בהודעתה מסרה אלעל כי הציוץ של שר החוץ האוקראיני הוא ציוץ מטעה וכי החברה חסמה את השימוש באמצעות ׳מיר׳ כבר ב-28 בפברואר.

״צר לנו  שלא נעשתה בדיקה פשוטה עימנו טרם הציוץ המטעה מאחר והעובדות שונות בתכלית השינוי״ כתב דובר חברת אל על והוסיף: ״חברת אל על פועלת בתאום מלא עם ממשלת ישראל. לאורך המשבר חילצה אל על אלפי ישראלים יהודים וזרים מקייב והיתה מחברות התעופה האחרונות שהפעילו טיסות לאוקראינה. עם סגירת המרחב האווירי הטיסה אל על מאות טונות של ציוד המוניטרי ורפואי לאוקראינה, חילצה יתומים ופליטים ודאגה להשיב אותם ארצה. אל על מפעילה לרוסיה טיסות לבקשת ממשלת ישראל ואנו נוסיף לחלץ ישראלים ויהודים מרוסיה כל עוד הדבר אפשרי״.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *