על פי תחזית שמפרסמת היום רשות שדות התעופה, תנועת הנוסעים הצפויה בחג הפסח קרובה לנתוני פסח של שנת 2019, טרום מגפת הקורונה. בפועל כמליון וחצי נוסעים צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון במהלך החג. הנתון מתייחס לישראלים ותיירים בטיסות יוצאות ונכנסות.

לאור המספרים הצפויים תתגבר רשות שדות התעופה את מצבת העובדים כדי לעמוד בעומסים הגבוהים הצפויים בנמל התעופה ובמקביל קוראת לציבור הנוסעים לגלות סבלנות וסובלנות. בשל  הקושי בגיוס עובדים הכשירה רשות שדות התעופה עובדים ממחלקות שונות, אשר עסקו בעבר בביטחון, על מנת לסייע בעבודה מול ציבור הנוסעים ערב החג ובחג הפסח.

על פי התחזית, טורקיה תחזור בחג הפסח לככב כיעד מספר 1 ליציאות של ישראלים (שכזכור, כ-75% מהם טסים ליעדי המשך) ואחריה ארצות הברית, צרפת, איחוד האמירויות ואיטליה.

במהלך ימי הפסח וכדי להקל על עומסי התנועה בנתב״ג יפתח שוב טרמינל 1 לטיסות חסך במקביל לטרמינל 3. המראה ראשונה מטרמינל 1 תהיה כבר בשעה 5 בבוקר והוא יופעל עד השעה 1800, שהן כאמור השעות העמוסות ביותר. פתיחתו של הטרמינל תוסיף עוד 71 דלפקי בידוק לאלו של טרמינל 3. טרמינל 1 יפעל החל מה-27 במרץ, תחילת עונת הקיץ ועד ה-29 באוקטובר. הליך הבידוק בטרמינל 1 יהיה כמו לפני מספר שנים: נוסעים יעברו בו את הבידוק הבטחוני ורישום לטיסה וביקורת גבולות לאחר מכן יועברו באוטובוסים לחנויות הדיוטי פרי בטרמינל 3.

בנוסף, וכדי להקל על הנוסעים תופעל בנתב״ג סיירת משפחות כדי לסייע למשפחות עם ילדים. כמו כן, לאחרונה נכנס לפעילות מתחם W באזור הבידוק הביטחוני המיועד לנוסעים בעלי כבודת יד בלבד שביצעו את הצ׳ק אין באינטרנט. בנוסף, בשיתוף עם חברת אל על ישוב לפעול שרות טרום טיסה שיאפשר לנוסעים המעוניינים לבצע שילוח מזוודות ורישום לטיסה מבעוד מועד (כ 24 שעות לפני מועד הטיסה). בשלב ראשון יופעל שירות אל על לטיסות טרנס אטלנטיות וטיסות ליעדים נבחרים, ויפעל בין השעות 16:00 עד 22:00 בימים א’-ה’ וכן ביום ו’ בין השעות 08:00-13:00. עבור טיסות אל על היוצאות מטרמינל 1,  ניתן יהיה לשלוח את הכבודה ולבצע את הרישום לטיסה, באמצעות נציג המשפחה לכל בית אב/אם שיתייצב  עם הכבודות הנדרשות לשליחה ועם הדרכונים של כל הנוסעים.

ביום הטיסה, הנוסעים אשר נרשמו בשירות טרום הטיסה, יעברו במגזר המהיר מגזר W בטרמינל 3 לביצוע תהליך מקוצר.היעדים המשתתפים בפיילוט יקבעו מעת לעת על ידי חברת אל על, ויש להתעדכן בפרסום של חברת אל על בנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *