בהמשך למאבק המתמשך של ענף התעופה הרוסי, כעת רשות התעופה האזרחית של ברמודה (BCAA) השעתה את תעודות הכשירות האווירית למטוסים המופעלים על ידי חברות התעופה הרוסיות. בכך למעשה מובילה לקרקוע של כ-800 מטוסים המופעלים על ידי חברות התעופה המובילות ברוסיה בהן אירופלוט ו-S7.

הרשות בברמודה הודיעה כי בשל הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על רוסיה לאור התוקפנות שלה באוקראינה, היא אינה יכולה לקיים פיקוח בטיחותי על המטוסים. כך, אף אחד מהמטוסים שמופעלים על ידי חברות  התעופה הרוסיות ורשומים בברמודה אינו יכול להמריא. זאת כיוון שמטוסים אינם רשאים להמריא ללא תעודת כשירות המונפקת על ידי רשות תעופה אזרחית במדינות בהן הם רשומים. הדבר נכון לגבי טיסות בינלאומיות וגם לגבי טיסות פנים. בהודעה שמסרה רשות התעופה האזרחית של ברמודה היא הוסיפה כי הפרה של כללים אלה היא כמו לנהוג במכונית גנובה עם רשיון נהיגה שפג תוקפו ולוחיות רישוי מזוייפות.

על פי האתר EturboNews, בברמודה רשומים 768 מטוסים המופעלים על ידי חברות התעופה רוסיות ומדובר בעיקר במטוסי בואינג ואירבוס שבבעלות חברות ליסינג זרות.

יוזכר כי בסוף שבוע שעבר הודיע משרד התחבורה של רוסיה כי הוא שוקל להוסיף רישום רוסי למטוסים שרשומים בחו״ל כדי לאפשר להם לטוס. זאת לאחר שהאיחוד האירופי אסר על יצרניות המטוסים למכור מטוסים אזרחיים וחלקי חילוף למטוסים שמופעלים על ידי רוסיה וגם אסר על חברות לתקן או לבטח מטוסים שפועלים ברוסיה. זאת בנוסף להנחייה של האיחוד לחברות הליסינג לסיים את החוזים שלהם עם הספקים ברוסיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *