תאגיד לופטהנזה החל להפעיל בנמל התעופה בפרנקפורט גרר מטוסים חשמלי לחלוטין, ללא מוט גרירה ובחברה אומרים כי הפעילות הקרקעית של החברה עד סוף העשור תהיה לגמרי ירוקה.
הגרר החשמלי המוכר בשם Phoenix E מיוצר על ידי היצרן הגרמני גולדהופר והוא מסוגל לדחוף או לגרור מטוסים עם משקל המראה של עד 352 טון ולבצע כ-20 פעילויות ביום לפני טעינה.
יתרונו הברור של הרכב, מעבר להיותו ׳ירוק׳, שהוא גורר את המטוסים ללא סיוע של מוט גרירה. הגרר נוסע לאחור נכנס מתחת לגלגלים הקדמיים של המטוס ומרים את האף של המטוס. בכך הוא יכול לתמרן את הגרירה ללא זעזועים ובמהירות של עד 25 קמ״ש. וכמובן ללא פליטת מזהמים.
רכב הגרר החשמלי, שמתווסף לשני רכבי גרר היברידיים שפועלים בשדה התעופה בפרנקפורט, מופעל על ידי מערכת סוללת ליתיום-יון מבוקרת שמאפשרת לבצע טעינה מהירה גם בהפסקות קצרות מעבודה. זאת תוך שימוש בתשתית טעינה ייעודית. על פי נתוני לופטהנזה, כל רכב כזה נדרש לכ-20 משימות גרירה, שנמשכות עד 10 שעות ביום.