ממשלת בריטניה הסירה החל מהיום לפנות בוקר את כל מגבלות הכניסה למדינה בהקשרי מגפת הקורונה, כולל הצורך במילוי טופס איתור נוסעים ובדיקות שונות שנוסעים, מחוסנים ולא מחוסנים, היו צריכים לעבור לפני הכניסה למדינה ויומיים לאחר ההגעה.

צעד זה משקף את ההחלטות שקיבלה הממשלה כפי שנקבעו בתכנית ״חיים עם נגיף הקורונה״ ואת הצלחת מבצע החיסונים שבוצעו לאזרחי הממלכה. כיום, על פי הודעת הממשלה, 86% מהאוכלוסיה קיבלו מנה שניה של חיסון ו-67% אחוזים קיבלו מנה שלישית.

לדברי שר התחבורה גרנט שאפס, בריטניה מובילה את העולם בהסרת כל מגבלות נסיעה הנותרות וההחלטה היא עדות לעבודה הקשה שכולם במדינה השקיעו בנושא הקורונה.

״אמרתי שלא נמשיך להפעיל את מגבלות הנסיעה לפרק זמן ארוך יותר מהנדרש ואנחנו מקיימים זאת היום ונותנים חופש גדול יותר לנוסעים לקראת חופשת חג הפסחא,״ אמר .

שר הבריאות של בריטניה סאג׳יד ג׳וויד הוסיף להודעה זו כי הממשלה ממשיכה לנטר ולעקוב אחר וריאנטים חדשים של הנגיף ושומרת על מאגר אמצעים שניתן יהיה לפרוס במהירות במידת הצורך כדי להגן על הציבור.

״אנו יכולים להסיר את המגבלות הסופיות הודות להצלחה המדהימה של תוכנית החיסונים שלנו. 8 מתוך 10 מבוגרים ברחבי בריטניה חוסנו והכוונה שלנו היא שבעתיד נוכל להשתמש באמצעים הכי פחות מחמירים, במידת הצורך, כדי למזער את ההשפעה על הנסיעות ככל האפשר. זאת לאור העלויות הגבוהות האישיות, הכלכליות והבינלאומיות שיכולות להיות לצעדים כאלה. אנחנו נשתמש באמצעים מחמירים רק בנסיבות קיצוניות. ההודעה שלנו שולחת מסר ברור לכל העולם כי תחום הנסיעות בבריטניה חוזר לשיגרה ואנחנו מתכוננים לקבל את התייירים לקראת חג הפסחא והקיץ.״