קבוצת אייר פארנס – קלמ הודיעה כי תוסיף היטל דלק על כרטיסים לטיסות ארוכות טווח החל מיום שישי ה-25 במרץ. ייקור כרטיסי הטיסה לא יחול על נוסעים שכבר קנו כרטיסי טיסה.

על פי התכנית, נוסעים במחלקת תיירים ישלמו תוספת של 40 יורו ( לכרטיס הלוך ושוב) עבור כרטיסי טיסה בקו בין אירופה לארצות הברית ונוסעי מחלקת עסקים ישלמו תוספת של 100 יורו.

החלטת הקבוצה להטיל היטל דלק הגיעה בהפתעה משום שלפני מספר ימים הודיעה החברה כי היא גידרה 72% מצריכת הדלק שלה ברבעון הראשון של השנה ו-63% מהצריכה של הרבעון השני לפי מחיר של 90 דולר לחבית. בענף התעופה מעריכים כי החברה החליטה על ההיטל כמהלך מנע בשל המשך עליית מחירי הדלק.

יצוין כי גם בחברות תעופה אחרות שוקלים לייקר את המחירים בשל הזינוק במחירי הדלק. מנכ״ל דלתא, אד בסטיאן, אמר לפני מספר ימים כי הזינוק במחירי הדלק עשוי להביא לייקור של 5-10 אחוזים במחירי כרטיסי הטיסה בטיסות פנים ולייקור גבוה יותר בטיסות בינלאומיות.

בקבוצת לופטהנזה, שכוללת את לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן, בריסל איירליינס ויורווינגס עוקבים אחר עליית מחירי הדלק אולם בשלב זה לא הודיעו על כוונה לייקר את המחירים. לא מכבר אמר נשיא הקבוצה כי היא גידרה 63% מתצרוכת הדלק הצפויה שלה עד סוף השנה במחיר של 74 דולר לחבית.

יצוין כי המלחמה שרוסיה פתחה נגד אוקראינה הביאה בשבועות האחרונים לזינוק של מחירי הדלק לרמות שלא נראו מאז שנת 2008. על פי הבדיקה של הארגון הבינלאומי לתובלה אווירית (IATA), מחיר חבית דלק עלה בחודש מרץ ב-19.5% לעומת מחיר החבית בחודש פברואר והוא גבוה ב-82.5% לעומת המחיר לפני שנה. על פי נתוני סוף השבוע מחיר חבית עמד על כ-126 דולר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *