רשות שדות התעופה ׳מחפשת׳ חברת תעופה שתפעיל טיסות משדה התעופה הבינלאומי השומם בחיפה לאילת וגם טיסות בינלאומיות ליעדים קרובים. זאת לאחר שחברת ישראייר הפסיקה להפעיל טיסות משדה זה בשל חוסר כדאיות כלכלית. לחברות תעופה אחרות, כמו ארקיע, אל על וגם חברת ׳טוס-אייר׳ שהפעילה בעבר טיסות לשדה זה – אין כיום מטוסים שיכולים לנחות בשדה החיפאי.

הטיסות של ישראייר מחיפה היו במטוסי ATR, אולם לאחר שמשרד התחבורה הפסיק לסבסד טיסות מחיפה וכן טיסות לאילת כל טיסה מחיפה היתה טיסה הפסדית ולכן החברה החליטה להפסיק לבצע את הטיסות האלה.

במקביל הודיעה השבוע חברת ישראייר, באמצעות חברת האם בי.ג’י.איי השקעות של רמי לוי כי היא מקצרת את תקופת החכירה של מטוס ה-ATR שחכרה בחכירה יבשה. לחברה יש עוד שני מטוסים כאלה בבעלות והיא מתכוונת למכור אותם ברגע שיימצא להם קונה. זאת, כאשר על הנייר שני המטוסים שווים ביחד כ-15 מיליון דולר. מכירת שני המטוסים תסמן הלכה למעשה את סוף הפעילות המסחרית בשדה התעופה החיפאי. זאת משום שמטוסים גדולים יותר אינם יכולים לנחות בו וכל תכנית להאריך את המסלול היא בבחינת ׳חלום׳ עליו מדברים כבר שנים רבות, וככל הנראה לא יתגשם.

בינתיים בחברת ישראייר מגדילים  את צי מטוסי האיירבוס A320 המונה כיום 5 מטוסים ומוסיפים מטוס שישי. המטוס השישי אמור להיכנס לשרות בחברה במהלך הרבעון השלישי של השנה. ותקופת ההחכרה שלו, נכון לעכשיו, היא ל-4 שנים.

בהודעה של החברה לבורסה היא מסרה כי ברבעון הראשון של שנת 2022 חל שיפור בפעילות שלה בזכות המגמה המסתמנת של חזרה לשגרת תיירות, בדומה לתקופה שקדמה למשבר הקורונה. יחד עם זאת הזינוק במחיר הדלק מתחילת השנה, בעקבות המלחמה באוקראינה,  מייקר את הוצאות החברה על דלק בכ-25 מיליון דולר, ייקור שיהיה קשה מאד לספוג וכמובן ישפיע על התוצאות העסקיות של החברה.

תגובה
  1. אם אתה סוגר את שדות התעופה של תל אביב ואילת ובונה פיל לבן באמצע שום מקום, פחות אנשים משתמשים בשרות המוגבל שנותר, ולכן – הקווים מפסידים וחברות התעופה מוכרות את המטוסים.

    פתאום אתה מבין שחיסלת את התעופה הפנים ארצית במדינת ישראל.

Comments are closed.