עובדי יצרנית המטוסים אנטונוב קוראים לציבור בכל העולם ובעיקר לאוהבי התעופה לתרום כסף לבנייתו מחדש של המטוס הגדול  בעולם, אנטונוב 225 המוכר גם בשם Mriya (חלום). כזכור, המטוס נהרס בהפגזה של צבא רוסיה של שדה״ת המוכר בשם ״אנטונוב״ שם חנה המטוס הגדול בעולם בעת ההפצצה. בישראל ביקר המטוס הענק לפני שנה וחצי.

בדף הפייסבוק של החברה מספרים העובדים כי הקימו קרן תרומות בינלאומית וכי הם רוצים להציל את תעשיית המטוסים כמו גם לשחזר את ימיו של המטוס הענק, אותו הם מכנים ׳מטוס החלומות׳ הבלתי מנוצח, עד שנהרס. בעוד על פי התמונות הקיימות קשה להאמין כי המטוס בר שיקום, ידוע כי קיים שלד של מטוס אנטונוב 225 שני שבנייתו מעולם לא הושלמה בגלל מחסור בתקציב וחוסר כדאיות כלכלית. לא ברור מהמכתב של העובדים האם הכוונה היא להשלים את בנייתו של המטוס השני.

״במשך מעל ל-30  שנות פעילות בחברת התעופה המטוס הוכיח את מאפייני הטיסה הייחודיים שלו ואת האפשרות לשנע משאיות בקנה מידה גדול שאף מטוס מטען אחר לא יכול לבצע. במהלך חייו המטוס צבר 240  שיאי עולם שטרם נשברו וביצע פעולות הומניטריות ואחרות. זאת כאשר למטוס זה אין אח ורע והוא זכה להערצה וכבוד בכל העולם,״ כותבים העובדים ומוסיפים:

Antonov גאה בפיתוח המוצלח של מטוס ה-An-225 “חלום” ומציינת כי במהלך עשרות שנות פעילותו של המטוס בשדות תעופה אוקראינים ומחוצה לה, גייסה ללא הרף אלפי מומחים וחובבי תעופה והמטוס הפך לאגדה וסמל להישגים הטכניים הגבוהים ביותר של קהילת התעופה העולמית במאה העשרים, לפנינת הבנייה האווירית.

בחודש פברואר כחלק מהתוקפנות הרוסית נגד אוקראינה המטוס הושמד וגרם להלם בקרב קהילת התעופה העולמית, כותבים העובדים ומוסיפים כי למרות הזמנים הקשים הצוות של אנטונוב רואה צורך למנוע את האובדן הבלתי הפיך המוחלט של המטוס האגדי כאחד מסמלי המודרניות ולהתחיל לפעול לתחייתו של דגל התעופה התובלה, אנטונוב An-225 “.

למרבה הצער, מציינים העובדים, בתקופה קשה זו יש מחסור במימון ולכן אנחנו מציעים להקים קרן בינלאומית להחייאת המטוס. את התרומות ניתן לרשום כ׳סיוע כספי ללא החזר׳ . ובהמשך ההודעה יש כתוב של הבנק ליצוא-יבוא הממלכתי של אוקראינה עם מספר חשבון להעברת התרומות.

חילופי האשמות בנוגע להרס המטוס

קודם לפרסום הבקשה לתרומה יצאו 130 עובדי מפעל אנטונוב בהאשמות כלפי הפקיד הבכיר, דימיטרי אנטונוב כשהם תוהים מה הוא עשה כדי להציל את המפעל ובמיוחד את המטוס. העובדים כותבים כי כבר בדצמבר 2021 הנהלת חטיבת התחבורה של המפעל הכינה תכניות להעברה אפשרית של צי המטוסים ללייפציג, גרמניה ובסוף חודש ינואר 2022, על רקע ההחמרה במצב הפוליטי בין רוסיה ואוקראינה נשקלה האפשרות להמשיך את כל הפעילות של המטוסים תוך הכנות להעברת הצי וכמות של משאבים טכניים נחוצים מחוץ לאוקראינה.

באמצע חודש פברואר, לדברי העובדים, הוגברה הפעילות להעברת הפעילות של אנטונוב ללייפציג ונשלחו מומחים כדי לסגור הסכמים סופיים. אולם בשל עיכובים שונים, שעל פי העובדים הם באשמת דימיטרי אנטונוב, המפעל המשיך לעבוד ובבוקר 24 בפברואר, כשהעובדים היו בו הם ספגו אש מהרוסים, חלק מהם נהרגו וחלק נלקחו בשבי על ידי הרוסים.

ועכשיו מאשימים העובדים, כי מנהל המפעל לא עשה כלום כדי להציל את החברה ולמנוע את הקריסה שלה והפגיעה במטוסים, בעוד הוא ״משמיץ את כולם ותוקע סכין בגב של כל הצוות״.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *