חברת התעופה אמריקן איירליינס השיקה אתמול מטוס מיוחד בצביעת ׳מדליית הכבוד׳ (Medal of honor) כהוקרה למשרתי הצבא בעלי העיטור . במקביל תרמה החברה מיליון דולר למוזיאון ״מדליית הכבוד הלאומי״ שייפתח בשנת 2024 בארלינגטון, טקסס.

מטוס A321 של חברת אמריקן איירליינס בצביעת עיטור הכבוד
מטוס A321 של חברת אמריקן איירליינס בצביעת עיטור הכבוד

במהלך הטקס נחשפה צביעת המטוס מדגם איירבוס A321 שמתארת סכסוכים צבאיים גדולים וכן את ששת המאפיינים המגלמים את מדליית הכבוד ואת אלה שקיבלו אותו.

מדליית הכבוד (Medal of Honor), היא העיטור הצבאי הגבוה ביותר בכוחות המזויינים של צבא ארצות הברית והיא מוענקת עבור מעשה גבורה ואומץ יוצא דופן תוך חירוף נפש מעל ומעבר לדרישות התפקיד. העיטור מוענק על ידי נשיא ארצות הברית בשמו של הקונגרס. למדלייה קיימים שלושה עיצובים שונים עבור שלוש זרועות הכוחות המזויינים: חיל היבשה, חיל האוויר וחיל הים. חיילים מכוחות חיל הנחתים ומשמר החופים מעוטרים בגירסת חיל הים.

על סיפון המטוס יוכלו הנוסעים לסרוק QR קוד ולקבל גישה למידע על מדליית הכבוד והמקבלים יוצאי הדופן שלה כמו גם לסיפורם האישי של מקבלי העיטור. במשימה הרשמית הראשונה של המטוס הוטסו מקבלי מדליית הכבוד מדאלס לוושינגטון הבירה.

מדליית הכבוד נוצרה בדצמבר 1861 והוענקה לראשונה במרץ 1863, בעת מלחמת האזרחים האמריקנית. בתקופת המלחמה היא הייתה העיטור הצבאי היחיד, ולכן כמחצית מהמדליות שהוענקו עד היום הוענקו במלחמה זו. עד אוגוסט 2017 הוענקו 3,516 מדליות ל-3,497 לוחמים, מתוכן 621 לאחר מות הלוחם. 19 לוחמים קיבלו את המדליה פעמיים. המדליה הוענקה לאחרונה ביולי 2017 לחובש הקרבי ג’יימס מקלוהן על גבורתו במלחמת וייטנאם. בשנת 1990 הקונגרס קבע את ה-25 במרץ כיום שנה לאומי לכבוד מקבלי המדליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *