חברת קתאי פסיפיק ההונג קונגית הודיעה בימים האחרונים כי בשל המלחמה שרוסיה מנהלת באוקראינה, היא תאלץ לשנות את נתיב הטיסה שלה מנמל התעופה בניו יורק (JFK) להונג קונג ולבצע טיסה שתעבור מעל שני אוקיאנוסים (השקט והאטלנטי) בנתיב שאורכו, 16,628 קילומטרים. מדובר במסלול ארוך יותר מהשיא שבו מחזיקה כיום חברת סינגפור איירליינס עם נתיב בין סינגפור לניו יורק שאורכו 15,349 קילומטרים.

אז האם חברת קתאי פסיפיק תבצע בתקופה הקרובה את הטיסה המסחרית הארוכה ביותר בעולם? בינתיים מדובר בצעד של יחסי ציבור של חברת תעופה שסובלת מהפסדי ענק ומתקופה ארוכה שבה היא לא פעלה בשל סגרים הדוקים שהוטלו על האי במהלך מגפת הקורונה.

יחד עם זאת, מבחינת שעות טיסה לא בטוח שזו תהיה הטיסה הארוכה בעולם. שכן על פי נתונים שנאספו באתר מעקב הטיסות Flightradar24, הטיסה של סינגפור איירליינס אורכת בממוצע 17 שעות ו-3 דקות. זאת בעוד על פי הודעת קתאי פסיפיק הטיסה שלה תארך בין 16-17 שעות. זאת ועוד, יש כיום טיסות ארוכות יותר (מבחינת שעות).

את הטיסה תבצע קתאי פסיפיק במטוס אירבוס A350-1000SE. בנתיב הרגיל הטיסה מתבצעת מעל הקוטב הצפוני ודרך המרחב האווירי של רוסיה, אולם מאז פתחה רוסיה במלחמה, חברות תעופה מאסיה נמנעות לטוס במרחב זה.

הטיסה האחרונה של קתאי בין ניו יורק והונג קונג עצרה בלוס אנג’לס לפני שהמשיכה מעל האוקיינוס ​​השקט אל המרכז הפיננסי באסיה מבלי להיכנס למרחב האווירי הרוסי. המסלול החדש והמורחב יסיר את הצורך בעצירת ביניים, ויהפוך אותו לחסכוני ותחרותי יותר.

בינתיים החברה לא פירסמה מתי היא תתחיל לבצע טיסות בנתיב זה והודיעה כי היא בשלב של בקשת אישורים לנתיב הארוך. עד שהחברה הפסיקה את טיסותיה היא ביצעה שלוש טיסות יומיות בין ניו יורק להונג קונג.