החל מה-1 באפריל, יום שישי, יוטל מס על נוסעים הממריאים מנמלי התעופה בבלגיה. מדובר במס בסכום של בין 10-2 יורו לנוסע.

על פי התכנית מחודש אוקטובר 2021, נוסעים שיטוסו למרחק של עד 500 קילומטרים מנמל תעופה בבלגיה יחויבו במס בגובה של 10 יורו. מס זה הוטל, במקור, על מנת לגרום לאנשים להשתמש בתחבורה ציבורית או ברכב פרטי לטיסות הקצרות.

אולם, לפני מספר ימים הוחלט להטיל מס על כל הנוסעים שימריאו מנמלי תעופה בבלגיה. זאת כאשר נוסעים שיטוסו למרחק של עד 500 ק״מ ישלמו מס בגובה של 10 יורו. נוסעים שיטוסו בתוך אירופה ישלמו מס בגובה של 2 יורו ואילו נוסעים שיטוסו אל מחוץ לגבולות יבשת אירופה ישלמו מס בגובה של 4 יורו.

מנהלי חברות התעופה בריסל איירליינס, אייר בלגיה ו-TUI הביעו כעס על המס החדש שלדעתם הוא מיותר. זאת במיוחד בתקופה זו שענף התיירות מנסה להתאושש ממגפת הקורונה שגרמה למשבר היקר והארוך ביותר בתולדותיו.

פיטר גרבר, מנכ״ל בריסל איירליינס אמר כי יישום המס החדש ישפיע על כל הטיסות היוצאות מבלגיה לדבריו, אף שיש לא מעט מדינות שמטילות מסים גבוהים, הטלת המס בתקופה זו אינה הוגנת. בנוסף, לטענתו, כמו גם לטענת מנהלי חברות התעופה האחרות, הטלת מס על נוסעים שכבר הזמינו כרטיסים לפני ה-1 באפריל היא בעייתית משום שלא ניתן יהיה לגבות מס רטרואקטיבית על ההזמנות. ֿ

יוזכר כי בשבוע שעבר פורסם בהולנד כי הממשלה מתכננת לשלש את מס ההמראה מ-8 יורו לנוסע ל-24 יורו.