חברת SWISS הודיעה אמש כי בעקבות החלטה של המועצה הפדרלית של שוויץ, החל מהיום ה-1 באפריל אין יותר צורך לחבוש מסכות בתחבורה הציבורית וזה כולל גם את הענף התעופה.
החברה הודיעה כי היא תסיר את חובת חבישת המסכות לנוסעים ולאנשי הצוות. בדומה לחברות תעופה אחרות, הדבר ייעשה בהדרגה בהתאם ליעד הטיסות. כלומר, אם הטיסה תהיה ליעד שבו יש חובת חבישת מסכה, הנוסעים יהיו צריכים לחבוש מסכה. לעומת זאת בטיסות ליעדים שבהם הוסרה חובת המסכות, הנועים יוכלו לשהות במטוסים ללא מסכה. בכל טיסה יקבלו הנועים הודעה על הוראות חבישת המסכה החלות על טיסתם.
אם ניתן להבין בין השורות את הודעת חברת התעופה, בטיסותיה מתל אביב לציריך לא יהיה צורך לחבוש מסכה ואילו בטיסות לישראל חובת חבישת המסכה עדיין תהיה בתוקף.
בנוסף חברת התעופה סוויס חגגה אתמול 20 שנה להקמתה. ב-31 במרץ 2002 היא ביצעה את טיסתה הראשונה מבזל לציריך.
סוויס הוקמה לאחר התמוטטותה השערורייתית של חברת סוויס אייר בשנת 2002, אירוע שגרם זעזוע הן בעולם התעופה והן בעולם הפיננסי לאחר שהתגלתה התנהלות לקויה, בלשון המעטה, של הנהלת החברה, התרחבות עסקית שלא עמדה בציפיות, רכישת חברת סבנה הבלגית שהיתה חברה הפסדית שגרמה להוצאות אדירות לחברה השוויצרית וסיבות נוספות ובכללן הפיגוע במגדלי התאומים בארה״ב שגרם להפסדי עתק לחברות תעופה ברחבי העולם.
לאחר נסיונות, ללא הצלחה, של ממשלת שוויץ לסייע לסוויס אייר, היא נכנסה להליך פירוק וחברת הבת שלה לטיסות קצרות (קרוסאייר) קיבלה את נכסיה ושינתה את שמה ל׳סוויס אינטרנשיונל איירליינס.׳ שנותיה הראשונות של SWISS, התאפיינו בארגון מחדש ואי ודאות לגבי המשך הכדאיות של הפעלתה. צי המטוסים שלה היה גדול והיה חייב לעבור קיצוץ משמעותי וכך גם מצבת כח האדם. לכולם היה ברור כי ללא התייעלות רצינית החברה לא תוכל לשרוד. ארבע שנים לאחר הקמתה, בחודש יוני 2006 היא נרכשה על ידי חברת לופטהנזה והתקבלה כחברה בברית התעופה סטאר אלייאנס.
שילוב החברה בקבוצת לופטהנזה. איפשר לחברה להנות מהחוזק והסינרגיה של הקבוצה וכבר בשנה שלאחר רכישתה היא הצליחה להשיג מהפך פיננסי. במהלך אותה שנה ובשנים שלאחר מכן החברה החלה להוסיף נתיבי טיסה ארוכים בהם דלהי, שנחאי, סן פרנסיסקו, בייג׳ין וסינגפור, כולם יעדים שהיוו נקודות מפתח עבור שוויץ.
היום, 20 שנה להקמתה אומר מנכ״ל החברה, דיטר ורנקקס כי “אלמלא הנאמנות הגדולה של לקוחותינו, המחויבות החזקה של עובדינו באוויר ובקרקע, שיתופי הפעולה הפוריים שלנו עם י שדות התעופה והספקים שלנו, ובעיקר – התמיכה האיתנה שקיבלנו מהעם השוויצרי, מהעולם הפוליטי השוויצרי ומהבנקים, כולל בתקופת המגיפה הנוכחית, SWISS פשוט לא היתה מצליחה להיות מחברות התעופה המובילות בעולם”. כיום החברה טסה ל-92 יעדים מבסיס האם שלה בציריך ול-46 יעדים מג׳נבה. היא מובילה יותר נוסעים ומטען מכל חברת תעופה