לראשונה בתולדות עולם התעופה בטורקיה, מונתה אתמול אשה לעמוד בראש חברת תעופה. מדובר בגוליז אוזטורק, ששימשה ב-12 השנים האחרונות המנהלת המסחרית של חברת PEGASUS. ב-1 במאי היא תיכנס רשמית לתפקיד מנכ״ל החברה.

מנכ״לית פגסוס הנכנסת

מהמט ט. נאן, מי שמשמש כמנכ״ל החברה בשש השנים האחרונות וימונה מעתה לדירקטור בחברה אמר אתמול כי הוא שמח להעביר את שרביט המנכ”ל, שקיבל ב-2016, לגוליז אוזטורק. כמו כן ציין את התרומה המשמעותית שלה לצמיחה ולפיתוח של פגסוס במשך שנים רבות. ״אני מאמין בלב שלם שהיא תמשיך להניף את דגל פגסוס בבהירות בשמיים.

למינוי זה יש ערך ומשמעות רבה גם מכיוון שגוליז אוזטורק תהפוך למנכ”לית האשה הראשונה של חברת תעופה בהיסטוריה של התעופה האזרחית הטורקית,” אמר והוסיף: “מגזר התעופה עבר תקופה מאוד מאתגרת הן בארץ והן בעולם בשל המגיפה. במסגרת תפקידי המתמשך כנשיא התאחדות מפעילי התעופה הפרטית הטורקית (TÖSHİD), ותפקידי כיו”ר מועצת המנהלים של IATA, אשר יתחיל ביוני, אלחם למען פיתוח בר-קיימא של מגזר התעופה האזרחית; בעוד בתפקידי החדש בפגסוס איירליינס, אמשיך לעבוד ללא לאות כדי לחזק את מעמדה של התעופה האזרחית הטורקית ככוכב עולה בעולם, ולתמוך בצמיחת החברה שלנו”.

המנכ״לית החדשה של פגסוס היא בוגרת פקולטה לפסיכולוגיה, סיימה תכנית לניהול מתקדם בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה, עבדה בחברת טורקיש איירליינס שם שימשה כמנהלת יחסים וחוזים בינלאומיים ומנהלת מכירות ושיווק. כמו כן ניהלה פרוייקטים אסטרטגיים מרכזיים כמו השקת טיסות קוד משותף, ניהול פרויקטים של ברית התעופה, השקת תכנית נאמנות ועוד. בשנת 2005 היא הצטרפה לחברת פגסוס כראש מחלקת מכירות ושיווק ובשנת 2010 מונתה למנהלת המסחרית של החברה כשהיא אחראית על המחלקה המסחרית הכוללת מכירות, רשת תכנון, שיווק, ניהול הכנסות ותמחור, חווית מטענים ואורחים.

בנוסף היא חברת מועצת היועצים של הפקולטה למדעי התעופה והאווירונאוטיקה של אוניברסיטת Özyeğin ויו”ר משותפת של הפרויקט החברתי נשים במכירות (WiSN), שהוקם ב-2019 כדי לקדם את האיזון המגדרי במחלקות המכירות של החברה, תחת המטריה של פלטפורמת רשת המכירות.

פגסוס , שמבצעת טיסות גם לישראל, היא חברת תעופה לואו-קוסט טורקית שהוקמה בשנת 1989 כחברת שכר והחלה לפעול כעבור שנה. צי המטוסים של כולל 99 מטוסים שרובם מדגמי אירבוס A320 ועוד 22 מטוסי בואינג 737-800 שיוחלפו בשנים הקרובות במטוסי אירבוס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *