חברות התעופה הישראליות נערכות להתחיל להפעיל טיסות ישירות לשארם א׳ שייח ביום א׳ הקרוב, ה-17 באפריל. כרגע מדובר במתכונת של עד 9 טיסות שבועיות לכל החברות הישראליות.

בעוד החברות הישראליות החלו למכור כרטיסים לטיסות, ביממה האחרונה לא הצלחנו לקבל תשובה רשמית האם אכן התקבלו כל האישורים הרשמיים להפעלת הטיסות. יותר מכך, במשרד התחבורה מוסרים שעדיין לא התקבלו כל האישורים הדרושים ולכן המשרד טרם הפיץ עדכון רשמי.

מה שכן כבר ברור הוא שהטיסות לשארם, לפחות בתקופה הראשונה יהיו יקרות למדי. לדוגמא. טיסה בין ה-17-25 באפריל עם ארקיע, מוצעת במערכת ההזמנות במעל ל-900$ דולרים לאדם. זאת כאשר מדובר כזכור בטיסה של כשעה. לצורך המחשה, אייר פראנס מוכרת במחיר דומה טיסה לפריז (4 שעות) במחלקת הפרימיום המעולה במטוסי ה-787 החדשים שלה. טיסות לאחר חופשת הפסח מתחילות כרגע ב-350$, מחיר גבוה לכשעצמו במיוחד בהינתן זמן הטיסה הקצר במיוחד.

כמו כן, במערכת ההזמנות של ארקיע מצויין בצורה בולטת כי הטיסות לשארם כפופות לאישור הרשויות והמועדים המתוכננים אינם סופיים. כלומר, למרות המחירים הגבוהים, כלל לא בטוח שהטיסה תצא במועד המתוכנן. כך החברה לא מתחייבת על מועד הטיסה ומקטינה את הסיכון שלה במקרה ולא יתקבלו האישורים הסופיים והטיסה תבוטל.

הטיסות לשארם א׳ שייח באתר ארקיע
הטיסות לשארם א׳ שייח באתר ארקיע

על פי המידע הקיים כעת, ביום ראשון הקרוב אמורות לצאת שלוש טיסות מתל אביב לשארם א-שייח. הטיסה הראשונה לפי לוח הטיסות של נתב״ג תהיה של חברת הלואו קוסט המצרית Air Cairo, טיסה מספר SM3002 שאמורה להמריא מנתב״ג בשעה 6:30 בבוקר.

הטיסה השנייה תהיה של ארקיע, אשר על פי מערכת ההזמנות של החברה תמריא מנתב״ג בשעה 14:00. מאוחר יותר תצא טיסה שלישית של ישראייר שאמורה להמריא בשעה 17:05 על פי המערכת באתר של ישראייר ובשעה 18:10 על פי הלוח של נתב״ג.

בהינתן כל האמור לעיל וההתנהלות עד כה בהשקת קו הטיסות לשארם, קשה לומר באופן ודאי האם אכן הטיסות יצאו כמתוכנן ביום א׳ הקרוב. ההשפעה של דחיית השקת הקו וביטול טיסות תהיה משמעותית למדי עבור הנוסעים שכן מחירי הטיסות לפסח כבר מרקיעי שחקים והסיכוי של הנוסעים למצוא אלטרנטיבה במחיר שפוי נמוכה למדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *