שעות ספורות לאחר ששופטת פדרלית בפלורידה שיחררה את חברות התעופה האמריקאיות מהצורך לחייב את נוסעיהן בחבישת מסכה, הודיעו כמה חברות תעופה מובילות בארצות הברית כי הן מאפשרות באופן מיידי לנוסעים לשבת במטוס ללא מסיכות. זאת עם מגבלה: ביטול הצורך בחבישת מסיכות יהיה לטיסות פנים בתוך ארצות הברית ולטיסות המגיעות לארצות הברית. לעומת זאת בטיסות שימריאו מארצות הברית ליעדים שבהם עדיין חלה חובת חבישת מסיכה (כמו ישראל), הנוסעים עדיין יהיו חייבים לעטות מסכה לאורך הטיסה, למעט בעת הגשת ארוחות.

בחודש דצמבר  האחרון העידו המנכ״לים של דלתא איירליינס, יונייטד וסאות׳ווסט בפני הקונגרס ונתנו שורה של נימוקים מדוע אין צורך בחבישת מסכות בטיסה. הממשל קבע תאריך יעד שלאחריו תתקבל החלטה בנושא  אולם פעם אחר פעם הוא דחה את החלטתו עד שהנושא הגיע לפתחו של בית משפט פדרלי בפלורידה.

זמן קצר לאחר החלטת בית המשפט הודיעו דלתא  ואמריקאן איירליינס כי אנשי צוות האוויר והנוסעים של החברה לא יחויבו בחבישת מסיכות בטיסות פנים אבל יוכלו לעטות אותן בהתאם לשיקול דעתם. גם נוסעים שנמצאים בטיסות החברה בדרך לארה״ב יוכלו לוותר על חבישת מסיכות.

חברת סאות׳ווסט הודיעה כי אף שניתן עכשיו להסיר את המסיכות היא תוודא שמירה על כללי בטיחות כדי למנוע התפשטות המגפה. ״כתוצאה מהחלטת בית המשפט העובדים והנוסעים לנו  יוכלו לבחור אם הם רוצים ללבוש מסכה, ואנו מעודדים אנשים לקבל את ההחלטה הטובה ביותר כדי לתמוך ברווחתם האישית”, נאמר בהודעת סאות’ווסט. החברה הוסיפה כי תמשיך לתמוך בנוחות של אלה שנוסעים איתה ותציע שכבות נוספות של הגנה ובהן מערכות אוורור אוויר מתוחכמות בתא הנוסעים המשלבות סינון אוויר HEPA שמסיר לפחות 99.97 אחוז מהחלקיקים הנישאים באוויר.”

חברת אלסקה איירליינס הודיעה כי בשנתיים האחרונות המסיכות היו ׳כמו כרטיסי עלייה׳. אבל, נכון להיום, מסכות הן אופציונליות בשדות תעופה ובמטוסים, בתוקף באופן מיידי.

מי שקצת הופתע מההחלטה לפטור באופן מיידי את הנוסעים מחבישת מסיכות היה איגוד הדיילים האמריקאי שקרא לבצע את השינוי בהדרגה ובסובלנות. “בפעילות תעופה, אי אפשר פשוט להפוך מתג מדקה לשנייה”, אמרה נשיאת איגוד הדיילים שרה נלסון בהצהרה. “זה לוקח מינימום של 24-48 שעות ליישם נהלים חדשים ולתקשר זאת בכל הרשת. יש לעדכן את המדיניות והנהלים ולהעביר אותם באופן יסודי לאלפי עובדים יחד עם מליוני הנוסעים,״ אמרה.

ואילו דוברת הבית הלבן הביעה אכזבה מפסיקתה של השופטת ואמרה כי הממשל עדיין ממליץ לנוסעים לחבוש מסכות במטוסים.