לאחר תקופת היעדרות ארוכה בשל הקורונה, חברת התעופה קתאי פסיפיק חוזרת בשבוע הבא להפעיל טיסות נוסעים בקו תל הונג קונג – תל אביב. בשלב זה מדובר בשתי טיסות בלבד, הראשונה ביום שני, 25 אפריל והשניה ביום ראשון ה-15 במאי.

טיסת CX676 מתל אביב ימריאו בשעה 14:35 וינחתו למחרת היום בשעה 05:40 בנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג. הטיסות יבוצעו במטוס בואינג 777-300 וזמן הטיסה הרשום הוא 10 שעות וחמש דקות.

בשלב זה עדיין לא מדובר בבבשורה גדולה משום שהונג קונג עדיין נמצאת תחת מגבלות הקורונה. שתי הטיסות, ככל הידוע, מיועדות להחזיר תושבים שנמצאים כאן, או בהונג קונג. בנציגות בישראל מקווים כי בתקופה הקרובה ניתן יהיה לבשר על חזרה לשיגרה.

חברת קתאי פסיפיק החלה לפעול בישראל לפני חמש שנים. תחילה היא הפעילה 4 טיסות שבועיות ותוך זמן קצר עברה לחמש טיסות ולאחר מכן לטיסה יומית. זאת כאשר חלק מהטיסות הופעלו במטוסי איירבוס A350-1000. על פי נתונים של רשות שדות התעופה בישראל, בשנת 2019, טרום הקורונה, היא הטיסה בקו בין תל אביב והונג קונג מעל 172 אלף נוסעים. זאת כאשר רבים מהנוסעים ניצלו את רשת הנתיבים שלה לטיסות ליעדים במזרח הרחוק.

עם פרוץ הקורונה ומגבלות קשות שהוטלו באי, שהחמירו מאד את דרישות הבידוד של צוותי האוויר ואסרו על טיסות נוסעים משווקים בולטים כמו ארה״ב, בריטניה ואוסטרליה החברה נאלצה לקצץ באופן דרסטי את פעילותה וקיבולת הנוסעים שלה צנחה לכ-2 אחוזים מזו שהיתה לפני פרוץ המגיפה, מה שגרם לחברה הפסדי ענק שהולכים וגדלים מיום ליום. גם קיבולת המטענים של החברה צנחה לכדי שליש מיכולתה. לפני חודש פירסמה החברה את התוצאות הכספיות שלה לשנת 2021 מהן עולה כי היא הפסידה כ-703 מיליון דולר אמריקאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *