חברות התעופה טורקיש איירליינס ו-GOL Linhas Aéreas הברזיאלית מודיעות על חתימה על הסכם שיתוף קוד וכן הסכם מועדוני נוסע מתמיד. כחלק מההסכם, נוסעים של חברת טורקיש איירליינס יוכלו לרכוש כרטיסי טיסה למגוון יעדים בדרום אמריקה בטיסות המשך של חברת GOL מברזיל.

נוסעי חברת טורקיש איירליינס שמגיעים מאפריקה, אסיה, המזרח הרחוק והמזרח התיכון יוכלו לרכוש טיסות של טורקיש איירליינס לברזיל משולבות עם טיסות המשך של חברת התעופה הברזילאית בכל רשת הטיסות שלה בתוך ברזיל (60 יעדים) וגם ליעדים נוספים בדרום אמריקה ביניהם סנטיאגו (צ׳ילה), לימה (פרו), אסונסיון (פרגוואי) ומונטווידאו (באורוגוואי).

נכון לעכשיו מפעילה חברת טורקיש איירליינס טיסה יומית (TK15) לשדה התעופה GRU שבסאו פאולו, ברזיל. משם יוכלו הנוסעים לקחת את טיסות ההמשך עם חברת התעופה הברזילאית. הטיסות בקו איסטנבול-סאו פאולו מבוצעות במטוס ה-A350-900 החדיש של החברה עם 2 מחלקות שירות: עסקים (32 מושבי מיטה) ותיירים (297 מושבים).

חברת GOL היא חברת לואו קוסט ברזילאית שמושבה בריו דה ז׳ניירו. החברה מחזיקה בנתח שוק של כ-40% מנפח טיסות הפנים בברזיל ולכן הסכם הקוד משמעותי מאוד לפתיחת יעדים חדשים בדרום אמריקה לנוסעי החברה הטורקית. החברה מחזיקה בצי של 140 מטוסים מדגמים שונים של בואינג 737, כולל 31 מטוסים מסדרת ה-Max.

במקביל הודיעו החברות על הסכם מועדוני תעופה. כחלק מההסכם הנוסעים של כל חברה יוכלו לצבור נקודות בטיסות של החברה השנייה. נוסעי טורקיש יוכלו לצבור נקודות במועדון GOL’s SMILES ונוסעי GOL יוכלו לצבור נקודות מועדון Miles&Smiles של טורקיש.

נכון לשעה טיסות הקוד המשותף של החברות טרם פורסמו במערכת ההזמנות של חברת טורקיש. ברגע שיפורסמו הטיסות נוכל להעריך האם ישנן אופציות טיסה נוחות או כדאיות מישראל לדרום אמריקה בזכות השת״פ החדש. חשוב להדגיש כי בכל אופן מישראל יהיה מדובר בטיסות עם 2 עצירות (איסטנבול, סאו פאולו).