ממשלת טורקיה עדכנה את רוסיה כי מעתה לא תאפשר מעבר של מטוסים רוסיים בדרך מ/אל סוריה בשטח האווירי שלה. האיסור גם למטוסים צבאיים אך גם לאזרחיים. זאת, למרות הקשרים הקרובים בין המדינות, ובמקביל להיותה של טורקיה מתווכת משמעותית בשיחות בין רוסיה ואוקראינה. הפסקת הטיסות מ/אל סוריה תהיה תחילה בתוקף לשלושה חודשים.

נתיב הטיסה המוארך מעל איראן ועיראק
נתיב הטיסה המוארך מעל איראן ועיראק. זמן הטיסה: כ-5 שעות

טורקיה הדגישה כי כל שאר הטיסות של חברות תעופה רוסיות לא יפגעו. השינוי צפוי לאתגר את הפעילות הצבאית הרוסית בסוריה. זאת שכן מעתה יידרשו הטיסות לסוריה לבצע עיקוף ממזרח ולעבור בשטח האווירי של איראן ועיראק. עיקוף ממערב לא אפשרי לאור איסור הטיסה במרחב האווירי האירופאי מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה.

כמו כן, שר החוץ הטורקי הדגיש שלמרות ההחלטה הזו, מדינתו לא תצטרף לסנקציות נגד רוסיה ולא תטיל מגבלות נוספות דוגמת מעבר בשטח האווירי שלה או סנקציות אישיות נגד אוליגרכים. זאת בזמן שטורקיה מיצבה את עצמה כמתווכת מרכזית בין אוקראינה ורוסיה ואף ארחה מפגשי דיפלומטים של שני הצדדים.

נכון לעכשיו רוסיה טרם בחרה להגיב על ההחלטה וככל הנראה בוחרת במדיניות של איפוק למול הצעד הטורקי במטרה לשמור על יציבות היחסים בין המדינות.

טורקיה הפכה להיות יעד מרכזי לשוק הרוסי ותחנת מעבר משמעותית של נוסעים בדרכם מ/אל רוסיה מאז צמצום הפעילות הבינ״ל של חברות התעופה הרוסיות. על פי אתר ch-aviation, מופעלות כיום כמעט 355 טיסות שבועיות בין רוסיה וטורקיה, 106 מתוכן מופעלות על ידי טורקיש איירליינס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *