בהמשך לפרסום בנושא, אמש הכריזו במשותף חברת איירבוס וקוואנטס האוסטרלית על עסקת ענק לרכש של מטוסי צרים ורחבי גוף שיחליפו בשנים הקרובות את צי מטוסי הבואינג של החברה הלאומית האוסטרלית. כחלק מהעסקה תרכוש חברת קוואנטס 12 מטוסי A350-1000 שישמשו אותה לטיסות פרוייקט ״Sunrise”, פרויקט הטיסות האולטרה ארוכות של החברה. למעשה, על פי הצהרת החברה, מטוס ה-A350 יוכל להגיע מאוסטרליה לכל עיר בעולם עם טווח של 16,100 ק״מ. זאת, בנוסף לחסכון של כ-25% בדלק ביחס למנועי הדור הישן.
החלק המעניין הוא שבעוד מטוסי ה-A350-1000 בתצורה סטנדרטית יכולה להכיל 350-410 מושבים, התצורה של החברה האוסטרלית תכלול 238 מושבים בלבד. מדובר במספר המושבים הנמוך ביותר הקיים למטוס A350. הסיבה נעוצה בכך שלא פחות מ-40% מהמושבים בטיסה יהיו במחלקות הפרימיום, אחוז גבוה למדי. לצורך השוואה, במטוסי ה-787-9 שמשמשים את החברה כיום לטיסות הארוכות רק 30% מהמושבים הם במחלקות הפרימיום (תיירים פרימיום ועסקים) ובמטוסי הדרימליינר של אל על כ-20%.
מטוסי הדור החדש של קוואנטס יכילו 4 מחלקות שירות: תיירים (140 מושבים), תיירים פרימיום (40 מושבים), עסקים (52 מושבים) ומחלקה ראשונה (6 סוייטות).
לצד ההכרזה על עסקת הענק, פרסמה חברת קוואנטס הדמיות ראשונות של מה שצפוי להיות המחלקה הראשונה במטוסים, וזה כבר נראה מבטיח מאוד. על פי התמונות, לכל נוסע במחלקה ראשונה תהיה סוייטה פרטית כורסא ומיטה נפרדים, מסכים ענקיים (32 אינצ׳) לצפייה בתכני מולטימדיה וארון בגדים קטן. בכל סוויטה יותקן לוח שליטה אלקטרוני קטן.
אמנם נראה שכל סוייטה תהיה מעט קטנה יותר, אך המחלקה החדשה מזכירה במעט את מקבילתה שמותקנת בחלק מהמטוסים של חברת סינגפור איירליינס. גם שם מדובר בסווייטות עם כורסא ומיטה נפרדים.
בנוסף, מההדמיות שמפרסמת החברה ניתן לראות שבמטוסים יהיה גם אזור התרעננות ובריאות מרווח למדי. באזור זה יוכלו הנוסעים לקחת הפסקה מהישיבה הממושכת באמצעות תרגילי מתיחות שיוקרנו על מסכים. כמו כן יוכלו להנות מבר חטיפים בשירות עצמי. מהודעת החברה לא ברור האם אזור ההתרעננות יהיה נגיש לכל הנוסעים או רק לנוסעי מחלקות היוקרה.
וכמה ייעלה לכם כרטיס לכל הטוב הזה? כיום טיסה במחלקת עסקים של חברת קוואנטס מדרוויין ללונדון (18 שעות) במטוסי ה-787-9 עולה כ-10,000$. במחלקה ראשונה המחיר כמובן יהיה גבוה יותר ולכל הפחות כפול.