היום הודיעה חברת סאן דור (אל על) כי היא תשיק מחדש את הטיסות הישירות בין אביב לזאגרב. בתחילה תופעל טיסה שבועית יחידה ביום ג׳, מה שיידרוש מהנוסעים להזמין חופשה של שבוע. אלו שיירצו לטוס לזמן קצר יותר ייצטרכו להזמין שילוב טיסות של אל על וחברה זרה בהלוך/חזור. טיסת הלוך ושוב תחל ממחיר של 249$ לתעריף לייט שלא כולל כבודה או הושבה. 

טיסות של אל על לזאגרב
טיסות של אל על לזאגרב

בדיקה במערכת ההזמנות מראה שהטיסות יופעלו ע״י חברת Smartwings בחכירה רטובה עבור סאן דור. כלומר, המטוס, צוות האוויר והשירותים הנלווים יופעלו ע״י חברת התעופה הצ׳כית מבית לופטהנזה. הטיסות יצאו במטוסי 737-800 בתצורת מושבי תיירים בלבד (189 מושבים) כך שלא יוצעו כרטיסים במחלקת עסקים.

זאגרב יהיה היעד השני של סאן דור מאז חזרתה לפעילות לאחר שארם השייח. נכון לעכשיו, בצי של סאן דור רשום באופן רשמי מטוס יחיד מדגם 737-800 (הנושא את רישום 4X-EKR) עם צביעת האפרוח המוכרת. לטיסות לשארם מפעילה בינתיים החברה מטוס 737-800 עם צביעת המותג UP שנסגר לפני מספר שנים.

סאן דור נכנסת לתחום התיירות

באותה הודעה על תחילת הטיסות לזאגרב הודיעה חברת סאן דור בהודעה לקונית על בשורה משמעותית לא פחות. החברה הודיעה כי תוסיף יעדי טיסה נוספים והחל מהקיץ הקרוב תחזור לשווק גם חבילות נופש. נכון לעכשיו לא צויינה בהודעה לאילו יעדים ובאיזה היקף.

כזכור, חברת אל על חתמה על מזכר הבנות עם חברת ארקיע כשאחד היעדים של אל על הוא להפוך את ארקיע לזרות התיירות והלואו קוסט של החברה. מאז החתימה על ההסכם ביצעה אל על מינוי של מנכ״ל חדש לחברת סאן דור, שלא היה ברור מה ייעלה בגורלה כעת כשהיא לא יכולה לטוס באופן רשמי בשבת בהנחיית הבעלים החדשים של אל על.

במידה וסאן דור תצליח לפרוץ את תחום התיירות והנופש בהובלת המנכ״ל החדש, המיזוג עם ארקיע יהפוך לעוד פחות הגיוני ממה שהוא היה עד כה. זאת במיוחד כשהמיזוג  גם כך נתקל באין ספור קשיים ביניהם התנגדות מצד ארגון תו״ת (תיירות ותעופה) המאגד את עובדי ארקיע המחזיקים ב-30% ממניות החברה . 

המחירים של ארקיע כיום בהחלט לא מצדיקים את השם ״לואו קוסט״ כך שזה לא יספיק בכדי להצדיק את המיזוג.

בהיבט של צי מטוסים, לאל על עדיין יש מטוסי 737 שנמצאים בחנייה ללא שימוש שניתן להשמיש כחלק מהמאמץ לשווק חבילות נופש. כך שאין צורך במטוסיה של ארקיע לטובת ההתרחבות בפעילות. 

אז באשר לשאלה האם המיזוג עם ארקיע עדיין נחוץ? התשובה ככל הנראה נעוצה ביכולת של סאן דור בהובלת המנכ״ל החדש גל גרשון לשווק חבילות נופש בצורה רחבה בשוק הישראלי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *