ארגון עובדי האוויר של בריטיש איירוויס (BASSA) מזהיר מ׳קיץ חם׳ עם חוסר שביעות רצון של העובדים, מחד, ושל לקוחות החברה מאידך. זאת, בשל מחסור חמור בצוותי אוויר שגרם לביטול אלפי טיסות בלוח הקיץ של החברה וחוסר יכולת של ההנהלה לפתור את הבעיה.

מחסור בכח אדם ובעיקר דיילות ודיילים היא תופעה לא בלעדית לחברת התעופה הבריטית. התופעה מתפשטת כבר בין חברות תעופה רבות ברחבי העולם. זאת משום שלאחר ׳חזרה לשגרה׳, מתברר כי אנשי צוות אוויר רבים שהוצאו לחופשה או פוטרו, אינם מוכנים לשוב לעבודה. במקביל, קשה לגייס עובדים עם השכר שמקבלים היום בחברות התעופה.

במזכר ששלח ארגון העובדים, בו חברים מרבית צוותי האוויר של החברה, נאמר כי ״אין צורך בכדור בדולח כדי לראות שהדברים לא הולכים טוב בבריטיש איירווייס”. במכתב מפנה הארגון אצבע מאשימה לכיוונו של מנכ״ל חברת התעופה ומציין כי ״צוותים חיונים חסרים בכל מקום וחווית הלקוח אינה מה שאמורה היתה להיות.

הארגון מביע במזכר פליאה כיצד הנהלת החברה לא חזתה את מה שיקרה לאחר שתהיה חזרה לשיגרה ונוסעים ישובו להציף את החברה. ״גיוס עובדים חדשים נעשה באופן איטי עד כאב בשל שכר נמוך שלא מצליח למשוך מועמדים ולנו פשוט אין את המשאבים לשאת את מה שקורה,״ נאמר במזכר.

ארגון העובדים מציין כי אף שמנכ״ל החברה מביע רצון טוב לשנות את פני הדברים ״מלים בלבד כמו גם כוונות טובות לא יביאו את השינוי.״ ארגון העובדים ביקש להקדים את העלאת השכר המתוכננת להמשך השנה ומבקש גם שיערוך נוסף של התוספת בשל משבר יוקר המחיה המתפתח. על פי פרסום ב- Daily Mail הבריטי משבוע שעבר, בריטיש איירוויס ביטלה מלוח הקיץ ותחילת הסתיו 16,000 טיסות. זאת כאשר כ-75% מהטיסות הן ליעדים רצים ובכלל זה ספרד ואיטליה. על פי הפרסום צוותי האוויר מאיימים בשביתה אם לא יוחזר להם הקיצוץ בשכר שהיה עם תחילת מגפת הקורונה. זאת, כאמור, בתוספת של עדכונים  מתבקשים.