בשבוע שעבר התקיים בדובאי כנס ה-Arabian Travel Market, אחד מכנסי התיירות המרכזיים בתחום התיירות. במסגרת שיחה עם אתר Arabnews חשף סמנכ״ל המבצעים של חברת אמירייטס, אדל אחמד אל רידא, כי החברה מתכננת לאפשר תשלום באמצעות המטבע המבוזר ביטקוין. זאת, כחלק ממהלך נרחב יותר של החברה לאמץ את טכנולוגיות הבלוקצ׳יין ומטאוורס.

בעוד הבכיר לא הרחיב בכל הנוגע לתשלום באמצעות המטבע המבוזר, הוא כן ציין כי החברה מתכננת להשיק קולקציית NFT שיוכלו הלקוחות לרכוש באתר החברה. זאת בהמשך להצהרות קודמות של החברה על כניסתה לתחום, כמו גם העובדה שפרסמה כי תהפוך את הביתן שלה בתערוכת EXPO2020 למרכז חדשנות עם התמקדות בנושא מטאוורס ו-NFT.

בעוד אמירייטס לא תהיה החברה הראשונה להנפיק NFT או לקבל מטבעות וירטואליים, היא ללא ספק תהיה הגדולה והמשמעותית ביותר. כניסה של החברה האמירתית לתחום תהווה אבן דרך משמעותית בעולם התעופה. ההצהרה של החברה מגיעה כשמטבע הביטקוין נמצא בשפל, כשהערך שלו ירד מתחת לרף של 30 אלף דולר למטבע ביטקוין אחד. זאת, לאחר שערכו הגיע גם ל-65 אלף דולר רק בנובמבר האחרון.

בין החברות שכבר נכנסו לתחום נכללות החברות אייר באלטיק (לטביה) וולאריס (אל סלבדור) שהכריזו כי יקבלו מטבעות וירטואלים. כמו כן, חברת אייר אירופה הנפיקה לאחרונה את כרטיס הטיסה הראשון כמטבע NFT. הכרטיס, לטיסת כיוון אחד  במחלקת עסקים ממדריד למיאמי נמכר בלא פחות ממיליון דולר. בסכומים צנועים יותר, חברת אייר באלטיק מלטביה מכרה סדרה של בולי NFT בסכומים של כ-1000$ לבול.

בתגובה לשאלות עיתונאים מסרה חברת אמירייטס כי כרגע היא איננה מקבלת ביטקוין או כל מטבע דיגיטלי אחר כאמצעי תשלום. אך כן ציינו בחברה כי הם כרגע בוחנים אפשרויות תשלום אלטרנטיביות לשימוש עתידי.