טייסי אלעל משבשים את החזרתם לשרות של מטוסי ה-777 של החברה. זאת, למרות שהחברה הזמינה שעות סימולטורים כדי להחזיר את הטייסים לכשירות ומכרה עשרות אלפי כרטיסים לטיסות במטוסים אלה.

ביומיים האחרונים נאלצה החברה לבטל 20 טיסות (10 טיסות הלוך וחזור), בהן 8 טיסות אתמול ו-12 טיסות היום.

במכתב ששלחה היום מנכ״לית החברה הנכנסת, דינה בן טל, לנציגות הטייסים היא כותבת להם כי השיבושים שהם גורמים מקשים עד מאוד בתפעול השוטף, וגורמים, בין היתר, לפגיעה במוניטין החברה.

חבילת גלישה לחו״ל עם airalo

במכתבה מציינת בן טל כי החברה פועלת להחזרה הדרגתית של כשירות טייסי בואינג 777 ומתווה בענין זה הוצג לטייסים והחברה גם פעלה לשליחתם של המאמנים הבוחנים לסימולטורים.  במקביל החברה פירסמה מכרזים לחזרה לכשירות לקברניטים ולקצינים ראשונים והוזמנו מאות שעות סימולטורים ברחבי העולם לשם החזרת טייסים לכשירות. זאת ועוד, החברה גם מכרה עשרות אלפי כרטיסי טיסה לציבור הרחב עבור טיסות המיועדות למטוסי 777 וכן תוכננו טיסות של מטוסי 777 ללרנקה במסגרת הליכי ההכשרה, כותבת בן טל. חדי העין הבחינו בימים האחרונים כי טיסות ללרנקה הופעלו במטוסי 787 דרימליינר ייתכן כתוצאה מהעיכוב בחזרתם לשירות של מטוסי ה-777.

ואולם, ״למרבה האכזבה והתדהמה, כל הטיסות שתוכננו להליכי ההכשרה עד עתה לא יצאו אל הפועל נוכח ירידה מפעילות ואי התייצבות של טייסים למעט טיסה אחת שבוצעה על ידי מנהל הצי והטייס הראשי. בנוסף, בימים האחרונים ניסינו וביקשנו להיכנס איתכם למשא ומתן רחב וללא תנאים בניסיון להגיע להבנות בכל הנושאים שהעליתם. זאת, בנוסף לצעד בונה אמון בנושא האש”ל שנעשה על ידי וביוזמתי. למרבה האכזבה, דחיתם את היד המושטת והתניתם כל שיח ומשא ומתן עמכם בהכרה באצ”א כ’יחידת מיקוח נפרדת’. גם הצעות לנסות ולייצר פתרונות חלופיים ולקיים בנושא שיח עם ההסתדרות נדחו על ידכם.״

מנכ״לית אלעל מוסיפה כי  בחברה חווים קשיים תפעוליים ושיבושים בביצוע לוח הטיסות – דבר שכבר הביא לביטולים ודחיות של טיסות ומזהירה כי החברה נמצאת בשעת הכרעה וההשלכות על אי יכולת החברה לבצע את הליכי החזרת צי ה-777 לכשירות ברורות.

״יודגש,״ מוסיפה בן טל כי ״השיבושים והקשיים הקיימים, בעמידה בלוח הטיסות מקשים עד מאוד בתפעול השוטף, וגורמים, בין היתר, לפגיעה במוניטין החברה.״

בן טל, שרק נכנסה לתפקידה, קוראת לטייסים להיכנס למו״מ כדי לפתוח את כל הסוגיות שעל הפרק ומוסיפה כי היא מצפה שלוח הטיסות יתקיים כסדרו באופן מלא, תקין, ללא שיבושים כלשהם – לרבות בכל הנוגע לחזרה לכשירות של מטוסי וטייסי 777 באופן מיידי שאינו סובל דיחוי ועל פי צרכי החברה.

יצוין כי אתמול בוטלו 8 מקטעי טיסה והיום בוטלו עוד 12 מקטעי טיסה ליעדים שונים ונגרמו נזקים כבדים לנוסעים שאמורים היו לטוס לחו״ל או שטיסתם בחזרה לישראל בוטלה.

בתגובה מציינים טייסי החברה ששוחחנו איתם כי למרות הביקוש הגובר ושיאי ההזמנות עליהם מדווחת החברה, שכרם עדיין נותר מקוצץ וברמות של תחילת מגפת הקורונה.

תגובת טייסי אל על בהמשך למכתב שהוציאה היום החברה:

עוד במאי 2021 פנה ועד הטייסים להנהלת החברה בבקשה להיערך להפעלת מטוסי ה 777 על פי הסכם העבודה. אך זו היא זו שדחתה את הפעלת המטוסים והכשרת הטייסים, כמו גם את הצורך להיכנס למשא ומתן ענייני ומקדם.
בפועל, כבר למעלה משנה מפרה החברה ברגל גסה את ההסכם אותו כפתה יחד עם ההסתדרות על הטייסים בעוד הטייסים מקיימים אותו בקפדנות.
ביטולי הטיסות בימים האחרונים נובעים מתכנון שאפתני יתר על המידה של החברה, שאינו לוקח בחשבון את מגבלות חוקי הטייס והבטיחות, כמו השלכות מגפת הקורונה.
גם בשעות אלו, הטייסים עושים מעל ומעבר על מנת להוציא את לוח הטיסות שתוכנן ברשלנות על-מנת למנוע פגיעה נוספת בקהל לקוחות החברה. אין בכוונתם להפוך כעת לשק חבטות של בעלי שליטה כוחניים, או של תרבות הסתדרותית המגינה על עובדי קרקע אלימים.

חיפוש טיסות:
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

You May Also Like