תאגיד IAG, חברת האם של חברת בריטיש איירוויס, איבריה, ויולינג ואיר לינגוס סיכם על הזמנתם של 50 מטוסי בואינג 737 שיאפשרו את חידוש צי המטוסים של החברות. בנוסף החברה סיכמה עם יצרנית המטוסים בואינג על אופציה לרכישה של מאה מטוסים נוספים.
על פי מה שפורסם, 25 מהמטוסים יהיו מדגם 737-8-200 ו-25 נוספים יהיו מדגם 737MAX10. בנוסף לסיכום על רכישתם של 50 המטוסים התאגיד סיכם, כאמור, על אופציה לרכישה של 100 מטוסים נוספים. זאת בכפוף לאישור בעלי המניות.
נכון לעכשיו, לא ידוע מה התכניות של התאגיד באשר לחלוקת המטוסים בין חברות התעופה השונות בקבוצה. גרסאת ה-737-8-200 שפותחה עבור חברות לואו קוסט כמו ריינאייר תוכל לשמש מחדש את חברות הלואו קוסט בקבוצה כמו ויולינג ולבל (Level) של איבריה. ומאידך גם בריטיש תוכל להשתמש במטוסים כדי להרחיב את רשת טיסות הפנים שלה באירופה.
שוויה של העיסקה, על פי המחירון הוא כ-6.25 מיליארד דולר. אולם IAG קיבלה הנחה משמעותית לאחר משא ומתן עם יצרנית המטוסים שנמצאת בתקופה האחרונה תחת זכוכית מגדלת של הרגולטורים בארה״ב. מבחינתה של בואינג הזמנתה של IAG היא הבעת אמון בחברה בתקופה שגם לקוחות שהיו נאמנים לבואינג בוחרים לחבור למתחרה איירבוס.
גרסאת ה-MAX10 אותה רכשה הקבוצה היא הנגזרת הגדולה ביותר בדור החדש של מטוסי ה-737. הוא יכול להטיס עד 230 נוסעים בתצורת מחלקת תיירים בלבד (לעומת 220, 210 ו-172 בגרסאת ה9, 8 או 7 בהתאמה). דגם זה אמור להתחרות בדגמי הטווח הארוך במשפחת ה-A321neo של איירבוס עם טווח של 6,100 ק״מ. דגם זה עדיין ממתין להסמכתו שצפויה כעת רק בשנת 2023.
כזכור, קבוצת IAG נמצאת גם במשא ומתן מתמשך עם תאגיד גלובליה הספרדי לרכישה של חברת אייר אירופה. הצטרפות אייר אירופה לקבוצה תיצור ״מפלצת״ תעופה ספרדית שתחלוש על רוב שוק הטיסות הבינ״ל מהמדינה.